Porównywarka Nokaut.pl zaprezentowała dzisiaj swoją nową stronę mobilną – m.nokaut.pl. Witryna automatycznie dopasowuje się do urządzeń, na których jest przeglądana, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać ze stron na niemal równym poziomie wygody, niezależnie od rodzaju urządzenia na którym pracują.
Czy rok 2012 będzie zapowiadanym od dawna rokiem mobilnej rewolucji? To jedno z częściej zadawanych pytań w branży e-commerce. Pewnym jest, że aspirując do pozycji lidera rynku, na nadejście tej chwili trzeba być przygotowanym, dlatego konsekwentnie realizujemy strategię inwestycji w segmencie mobilnym – tłumaczy Fabian Adaszewski, PR Manager Grupy Nokaut SA, właściciela porównywarki Nokaut.pl. – O momencie spodziewanej ekspansji zadecydują użytkownicy, natomiast naszym zadaniem jest zapewnienie im możliwości korzystania z dobrodziejstw rynku e-commerce, niezależnie od tego gdzie się znajdują i z jakich urządzeń korzystają, już teraz – dodaje Adaszewski.
Usługi m-commerce – zakupów internetowych realizowanych przez urządzenia mobilne – już teraz świetnie rozwijają się w krajach Europy Zachodniej i USA. W Polsce są jeszcze mało popularne, jednak eksperci doceniają ich potencjał. Popularność handlowych m-usług rośnie dużo szybciej niż samego internetu na początku poprzedniej dekady.
Na tym polu Grupa Nokaut już teraz ma się czym pochwalić, notując wysokie wzrosty w segmencie mobile. Aktualnie liczba odwiedzin wersji mobilnej porównywarki jest o 306% większa niż rok wcześniej, czyniąc segment mobile najdynamiczniej rozwijającą się częścią Grupy Nokaut.
– W nowej wersji m.nokaut.pl położyliśmy ogromny nacisk na działanie wyszukiwarki i łatwość korzystania z witryny – mówi Tomasz Maj, E-commerce Director Grupy Nokaut SA. – Do dyspozycji użytkownika jest wiele opcji wyszukiwania, oprócz standardowego wyszukiwania po nazwie, również bardziej precyzyjne – po kodach EAN oraz ISBN. Do mobile przenieśliśmy część standardowych funkcji porównywarki, ale docelowo będziemy przenosić kolejne. Dzięki nowemu podejściu do projektowania, strona zaprezentuje się świetnie na każdym mobilnym ekranie – dodaje.
Jak podkreśla Maj, projektantom udało się zwiększyć prędkość ładowania strony, co ma realne przełożenie na wygodę jej użytkowania. Witryna korzysta z geolokalizacji, dzięki czemu użytkownik ma możliwość nie tylko wyszukania interesujących ofert, lecz również znalezienia sklepów stacjonarnych oferujących te produkty w wybranej okolicy lub domyślnie tej, w której aktualnie się znajduje. Z nowej strony mogą wygodnie korzystać użytkownicy telefonów komórkowych wyposażonych tak w klawiaturę, jak i telefonów dotykowych. Strona wygląda inaczej w zależności od szerokości i wysokości ekranu. Jest elastyczna, adaptuje się do wielkości ekranu urządzenia lub przeglądarki umożliwiając tym samym pokazywanie treści w ten sposób, by zwiększyć czytelność przekazywanych informacji.
m.nokaut.pl jest obok Nokaut Skanera – aplikacji do porównywania cen produktów poprzez skanowanie ich kodów kreskowych – kolejnym mobilnym produktem w portfolio Nokautu. Przedstawiciele porównywarki zapewniają, że m.nokaut.pl to nie ich “ostatnie słowo” w tym roku i zapowiadają wypuszczenie na rynek w najbliższym czasie również aplikacji dedykowanej tabletom, dla obu najpopularniejszych systemów operacyjnych: iOS (Apple) i Android. Użytkownicy tych systemów to dwie dominujące grupy korzystających z porównywarki Nokautu.pl poprzez telefony komórkowe. 47% wizyt w porównywarce dokonywanych jest przez urządzenia z systemem operacyjnym firmy Apple, 45% to Użytkownicy Androida, 3% Symbiana, a 1% Windows Phone.Strona m.nokaut.pl jest aktualnie dostępna w wersji beta.
Źródło: Grupa Nokaut