Nie żyje Tony Hsieh – twórca Zappos.com

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

W sobotę (27 listopada) branżę e-commerce w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie obiegła smutna informacja o śmierci założyciela i wieloletniego prezesa Zappos.com. Tony Hsieh zginął w wyniku obrażeń po pożarze domu – tyle wiadomo oficjalnie, trwa śledztwo w tej sprawie. Przez cały weekend czytałem informacje na Twitterze i zachodnich mediach odnośnie Tony’ego i wszyscy (w tym moja skromna osoba) zgadzają się, że odeszła osoba wyjątkowa.


Sam miałem przyjemność wysłania „w ciemno”, ponad 10 lat temu maila do Tony’ego z prośbą o dostęp do recenzenckiej wersji książki Delivering Happiness. Gdzie był Zappos, a gdzie polski ecommerce wtedy? No właśnie. A książką po około dwóch tygodniach dotarła do mnie i mogłem opublikować swoją opinię na jej na długo przez polskim wydaniem. Niby „nic”, a jednak pamiętam do dzisiaj jego podejście. Po co ktoś działający na amerykańskim rynku miałby wysyłać książkę do człowieka z Polski? No właśnie. A Tony wysyłał i zmieniał branżę…

Gdyby nie Tony, nie mógłbym napisać takich tekstów jak:

i pewnie wielu, wielu innych.

To tylko kilka rzeczy, które Tony wdrażał w zarządzanej przez siebie firmie i nawet po przejęciu Zapposa przez Amazon, trwał w swoich założeniach dalej.


Polecam kilka tekstów wspominkowych o Tony’m w j. angielskim:

Na Twitterze wspomnień jest znacznie więcej – link.

RIP Tony Hsieh

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.05.2022

ROI, ROAS… czas na ROR w Twoim e-commerce!

Marcelina Lipska

Marcelina Lipska

CEO, Digital Marketing Consultant & Strategist
f1brand.pl

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę