Nie żyje Tony Hsieh – twórca Zappos.com

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

W sobotę (27 listopada) branżę e-commerce w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie obiegła smutna informacja o śmierci założyciela i wieloletniego prezesa Zappos.com. Tony Hsieh zginął w wyniku obrażeń po pożarze domu – tyle wiadomo oficjalnie, trwa śledztwo w tej sprawie. Przez cały weekend czytałem informacje na Twitterze i zachodnich mediach odnośnie Tony’ego i wszyscy (w tym moja skromna osoba) zgadzają się, że odeszła osoba wyjątkowa.


Sam miałem przyjemność wysłania „w ciemno”, ponad 10 lat temu maila do Tony’ego z prośbą o dostęp do recenzenckiej wersji książki Delivering Happiness. Gdzie był Zappos, a gdzie polski ecommerce wtedy? No właśnie. A książką po około dwóch tygodniach dotarła do mnie i mogłem opublikować swoją opinię na jej na długo przez polskim wydaniem. Niby „nic”, a jednak pamiętam do dzisiaj jego podejście. Po co ktoś działający na amerykańskim rynku miałby wysyłać książkę do człowieka z Polski? No właśnie. A Tony wysyłał i zmieniał branżę…

Gdyby nie Tony, nie mógłbym napisać takich tekstów jak:

i pewnie wielu, wielu innych.

To tylko kilka rzeczy, które Tony wdrażał w zarządzanej przez siebie firmie i nawet po przejęciu Zapposa przez Amazon, trwał w swoich założeniach dalej.


Polecam kilka tekstów wspominkowych o Tony’m w j. angielskim:

Na Twitterze wspomnień jest znacznie więcej – link.

RIP Tony Hsieh

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
23.11.2022

Recykling treści – praktyczne zalecenia i przykłady

Jan Kinal

Jan Kinal

CEO
setugo.pl

Artykuł
21.11.2022

Black Friday nie musi być black. Jak się do niego dobrze przygotować?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę