Nie chcę handlować poza siecią

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

W poście „Czy w internecie sprzedawać jest łatwiej?” Wojtek Kyciak słusznie zauważył, że uruchamianie handlu w sieci jest znacznie trudniejsze i początkowo może być dużo mniej opłacalne niż tradycyjna sprzedaż (sam pisałem o tym w notce z początku 2008 roku). Zgadzam się ze wszystkimi przytoczonymi argumentami (zwłaszcza finansowymi), lecz muszę powiedzieć jasno, że sam nie wyobrażam sobie innego rodzaju sprzedaży niż e-handel. Dlaczego?

Powodów jest sporo, a do najważniejszych z nich zaliczają się:

  • wyższe koszty prowadzenia działalności w przypadku tradycyjnej sprzedaży (dobrze umiejscowiony lokal, pracownicy, potrzeba posiadania dość sporego magazynu pod ręką, ubezpieczenia, etc.)
  • konieczność pracy w sztywnych godzinach (sklep internetowy pozwala na pewną elastyczność w tym zakresie, nie licząc oczywiście biura obsługi klienta)
  • dużo większe nakłady czasowe poświęcane początkowo na tradycyjny sklep (ktoś w końcu musi stać za ladą, a przez pierwsze dni/tygodnie w sklepie internetowym tak naprawdę nie ma zbyt dużo roboty z obsługą złożonych zamówień)

Oczywiście nie są to wszystkie argumenty, lecz aktualnie są one dla mnie kluczowe. Gdybym miał obecnie wybierać, czy wolę sprzedaż tradycyjną czy też internetową, to – pomimo dłuższego oczekiwania na zwrot z poniesionej inwestycji – wybrałbym tę drugą opcję.

I wybrałem, gdyż po niemal roku od sprzedaży swojego sklepu internetowego 4play.pl (dobry temat na dłuższy materiał) zdecydowałem się wrócić do handlu w sieci. Swoje postępy planuję opisywać (bardziej lub mniej szczegółowo) na tym blogu, oczywiście nie odchodząc od formuły newsowo-poradnikowej. Mam nadzieję, że takie informacje pomogą wszystkim, którzy dopiero planują rozpocząć swoją przygodę z e-sklepami lub chcą znacznie rozwinąć prowadzone przedsięwzięcia, a mi osobiście pozwolą na spojrzenie na swój biznes z trochę szerszej perspektywy.

O tym, jak mi idzie będę pisał w kolejnych postach. Mam nadzieję, że z pożytkiem dla obu stron oczywiście:-)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.09.2023

Wdrożenie sklepu internetowego krok po kroku

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę