Mystery shopping test #5 – klub 6win.pl

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Zapraszam do kolejnej części serii mystery shopping, w której opisujemy nasze doświadczenia zakupowe ze sklepami oraz podajemy konkretne wskazówki, co można w nich ewentualnie poprawić. Tym razem razem w wirtualnym koszyku wylądowało wino, a raczej cały zestaw win z oferty klubu / sklepu 6win.pl.

O tym projekcie pisałem po raz pierwszy pod koniec września (patrz wpis: 6win.pl okiem nowego klubowicza i potencjalnego klienta) i byłem ciekaw jak firma, w którą zaangażowany jest m.in. Marek Kondrat, radzi sobie z wysyłką towaru. Moje zamówienie miało numer 75520960, a wybór padł na zestaw „6 win po francusku”. Całość była złożona na moje nazwisko, ale nie przypuszczam, że ktoś u sprzedawcy to wyłapał :)

Proces składania zamówienia

Klub 6win.pl wymaga rejestracji przed dokładnym sprawdzeniem oferty. Szybko zalogowałem się na konto utworzone przy okazji pisania wspomnianego powyżej materiału.

Oferta sklepu rozrosła się „w międzyczasie” do sześciu różnych zestawów win. Nie miałem absolutnie żadnych problemów z nawigacją i przeglądaniem dostępnych produktów. Każdy produkt jest szczegółowo opisany, nie brakuje też komentarzy użytkowników i ocen degustatorów, co pomaga w dokonaniu wyboru. Z czasem na pewno przydadzą się jednak opcje umożliwiające filtrowanie zestawów po różnych parametrach (np. kraj pochodzenia wina).

Załoga sklepu nie kryje się już z kosztami transportu paczki (tak było zaraz po starcie) i podaje je od razu po dodaniu produktu do koszyka. Sam check-out jest bardzo prosty i przejrzysty. Użytkownik widzi tylko górną belkę i może skupić się na pomyślnym zakończeniu transakcji. Z tym nie było już żadnych problemów.

Ocena: 3/3


Informacje o postępach w realizacji zamówienia

Od razu po złożeniu zamówienia otrzymałem e-mail z podsumowaniem oraz informacją o oczekiwaniu na potwierdzenie płatności. Po jej wykonaniu pojawił się kolejny e-mail, tym razem mówiący o potwierdzeniu całego zamówienia.

W następny dzień roboczy w skrzynce odbiorczej pojawiła się wiadomość od kuriera (K-EX) na temat złożenia zlecenia na transport mojej paczki. Tyle wiadomości ze strony sklepu i przewoźnika.

Zdecydowanie zabrakło mi tutaj e-maila z potwierdzeniem wysłania paczki (przygotowanie zlecenia w firmie kurierskiej często nie jest przecież jednoznaczne z wysyłką). Myślę, że sprawę z powodzeniem załatwiłby krótki sms na podany numer telefonu komórkowego, jednak w przypadku 6win.pl potwierdzenie wysłania paczki nie nadeszło.

Z jednej strony można zakładać, że zlecenie wysyłki = nadanie paczki, jednak czułbym się pewniej, gdyby sprzedawca zadbał o dodatkową wiadomość.

Ocena: 2.5/3


Szybkość realizacji zamówienia

Zamówienie złożyłem w sobotę 29 stycznia około godziny 13.oo. Niestety, paczka dostarczana kurierem dotarła do mnie dopiero dzisiaj (czwartek).

Nie było w tym żadnej winy ze strony sklepu, gdyż planowane doręczenie miało nastąpić już we wtorek. Kurier zadzwonił do mnie prosząc  o spotkanie w jakimś dogodnym dla niego miejscu (nie wchodziło to w grę) lub poczekanie do środy. W umówiony dzień nie pojawił się w ogóle, dostałem za to informację o nieudanej próbie doręczenia (awizo). To niestety całkiem mijało się z prawdą – akurat tego dnia cały czas byłem pod podanym adresem.

Paczka dotarła dopiero na trzeci dzień roboczy po wysyłce. Nie spieszyło mi się z otrzymaniem produktu, jednak jeżeli takie sytuacje zdarzają się częściej to zdecydowanie mogą rzutować na opinię o sklepie i szybkości jego działania. Dla klienta liczy się efekt końcowy, stąd taka, a nie inna ocena tego elementu.

Ocena: 1/3


Sposób pakowania

Kiedy odebrałem paczkę od kuriera trochę się przeraziłem. Pudełko było cienkie, namoknięte i mocno wgięte w jednym miejscu. Przecięcie taśmy z logotypem sklepu na szczęście szybko rozwiało moje moje obawy co do ewentualnego uszkodzenia wina. W środku kartony znajdowała się solidna kształtka styropianowa z logotypem 6win.pl. Dopiero po zdjęciu jej górnej części dostałem się do samych win. Konstrukcja jest solidna, niemal nie do zdarcia, dlatego ryzyko potłuczenia butelek spada do minimum. Pozostaje tylko zdobycie grubszego kartonu.

Ocena: 2.5/3

Dział obsługi klienta
Kontakt nie był potrzebny.

Podsumowanie

Zamówienie w klubie / sklepie 6win.pl kwalifikowałoby się do najwyższej oceny, jednak wszystko zepsuł kurier, który nie spieszył się z doręczeniem paczki do odbiorcy. U samego sprzedawcy wszystko działa niemal bez zarzutu – od przeglądania oferty, przez proces składania zamówienia, aż do sposobu zabezpieczania butelek wina. 6win.pl to dobry przykład na to, że sklep nie musi posiadać rozbudowanej platformy ze wszystkimi możliwymi bajerami, które – zamiast pomagać –  tylko przeszkadzają w  selekcji towarów.

Co do samych win, to oczywiście kwestia gustu:)) Jestem po pierwszej, oczywiście bardzo drobnej degustacji i muszę przyznać, że smakowo wino jest bez zarzutu. Czas na kolejny test :-)

Ocena ogólna: 9 punktów – bardzo dobry sklep, polecam (choć sama dostawa powinna być szybsza…)

Zasady oceniania

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę