Mystery shopping część 3 – Tuszmarkt.pl

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Po przerwie wracamy do cyklu Mystery Shopping. W trzecim poście z tej serii sprawdziłem jak działa sklep Tuszmarkt.pl, o istnieniu którego raczej nie dowiedziałbym się, gdyby jego właściciel nie działał w social media (wcześniej korzystałem z oferty konkurencji). To dobry przykład na to, że nawet jak na pierwszy rzut oka nie widać korzyści z pisania wpisów w serwisach społecznościowych, to w głowie klienta utrwala się nazwa sklepu:)

Przejdźmy jednak do konkretów. Moje zamówienie miało numer 2010071514800 i dotyczyło oryginalnego tonera do drukarki Samsung SCX-4300.

Co ważne, po Waszych sugestiach odnośnie cyklu Mystery Shopping zamówienie nie było składane na mnie, tylko tym razem na mojego Teścia:)

Proces składania zamówienia
Moje pierwsze wrażenie po wejściu na stronę nie było zbyt rewelacyjne – sklep jest całkiem poprawny pod względem rozmieszczenia elementów, ale po ich wykonaniu widać, że minęło już sporo czasu od wprowadzenia tej wersji grafiki. Dzięki Facebookowi wiem, że właściciele Tuszmarkt.pl pracują nad nową warstwą wizualną, dlatego ten aspekt powinien się niedługo znacznie poprawić.

Pomimo dość ascetycznej oprawy, szybko znalazłem poszukiwany produkt (wybierając producenta odpowiedniego rodzaju drukarki w menu po lewej stronie i konkretny model drukarki z dostępnej listy). Przez moment zastanawiałem się nad wyborem zamiennika, ale odstraszył mnie proces jego ew. montażu (część zamienników musi „obchodzić” zabezpieczenia producentów, co jest zrozumiałe).

Po dodaniu produktu do koszyka spodobał mi się link „Sprawdź koszty transportu” po prawej stronie, w którym jest podawana nie tylko opłata za dostawę, ale również łączna wartość netto/brutto całego zamówienia.

Niestety, po zauważeniu ciekawie zrealizowanej opcji musiałem przez dłuższą chwilę zastanowić się „co dalej?”. Dopiero najechanie myszą na napis KASA nad zawartością koszyka pokazało mi co robić dalej (link w górnym menu jest bardzo słabo widoczny i muszę się uczciwie przyznać, że nie dostrzegłem też dość wyraźnego komunikatu na środku strony).

Pozostała część procesu składania zamówienia była już formalnością i nie zanotowałem żadnych przeszkód w jej dokończeniu.

Ocena: 2.5/3

Informacje o postępach w realizacji zamówienia

Jeżeli chodzi o przekazywanie informacji o postępach w realizacji zamówienia, to tutaj Tuszmarkt.pl działał bezbłędnie. E-mail z potwierdzeniem zlecenia dotarł od razu, wiadomość o wysłaniu paczki również. Jedyne, do czego mógłbym się przyczepić to podawanie zawartości zamówienia w formie załącznika do maila zamiast od razu w jego głównej treści. To oczywiście szczegół, który nie ma wpływu na ocenę.

Do gustu bardzo przypadło mi powiadomienie SMS-em o przekazaniu paczki do firmy transportowej – świetny pomysł i polecam każdemu wdrożenie takiego rozwiązania u siebie.

Ocena: 3/3


Szybkość realizacji zamówienia

Towar był zamówiony w czwartek 15 lipca ok. godziny 10.oo. Zgodnie z informacjami, które były dostępne na stronie, przesyłka dotarła bez żadnych problemów za pośrednictwem firmy kurierskiej następnego dnia (płatność za pobraniem). Jeżeli taka szybkość będzie normą dla branży e-handlu, to widzę przed wszystkimi sprzedawcami świetną przyszłość:)

Ocena: 3/3

Sposób pakowania

Toner z Tuszmarkt.pl dotarł zapakowany w czarną folię stretch, a cała przesyłka była obrandowana taśmą firmową. Przy rozpakowywaniu przesyłki przez moment bałem się jednak, że jej zawartość może być lekko uszkodzona, gdyż sklep nie zastosował inny zabezpieczeń towaru. Na szczęście pudełko od producenta spokojnie wytrzymało trudy transportu (lekkie wgięcia tu i tam) i toner nie mógł się w nim uszkodzić.

Osobiście dorzuciłbym jednak jedną warstwę folii bąbelkowej dookoła pudełka – wtedy pierwsze wrażenie klienta przy otwieraniu paczki byłoby znacznie lepsze.

Ocena: 2.5/3


Dział obsługi klienta
Kontakt nie był potrzebny.

Ocena: brak

Podsumowanie
Zamówienie zrealizowane przez Tuszmarkt.pl bez wahania kwalifikuje się do niemal najwyższej oceny. Problemy z nawigacją w sklepie z pewnością rozwiąże nowa oprawa graficzna, jednak do czasu jej wprowadzenia klienci muszą się przyzwyczajać do dostępnego rozwiązania. Tuning wizualny i minimalny tuning sposobu pakowania paczek sprawią, że Tuszmarkt.pl będzie sklepem idealnym. W tym momencie jest jednak bardzo dobry, dlatego polecam korzystanie z jego usług.

Ocena ogólna: 11 punktów – bardzo dobry sklep, polecam

Zasady oceniania

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
23.11.2022

Recykling treści – praktyczne zalecenia i przykłady

Jan Kinal

Jan Kinal

CEO
setugo.pl

Artykuł
21.11.2022

Black Friday nie musi być black. Jak się do niego dobrze przygotować?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę