Mystery shopping część 2 – AleDobre.pl

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Na sprawdzenie sklepu AleDobre.pl zdecydowałem się po przeprowadzeniu wywiadu z Markiem Zakrzewskim na temat Traffi.pl. Wszystkie sklepy należą do firmy MniamMniam.pl i byłem ciekaw, jak sobie radzą w praktyce. Moje zamówienie miało numer BV-670278 i dotyczyło trzech produktów, chociaż planowałem zamówić tylko dwa…

Proces składania zamówienia
Po wejściu do AleDobre.pl bez problemu wyszukałem produkt, który mnie interesował (Marcepan (500 g) – White Rencol) i od razu dodałem go do koszyka. Po przejściu na stronę koszyka otrzymałem informację o wartości zamówienia, kosztach dostawy paczki, przybliżonym terminie dostawy i zaproszenie do zrobienia większych zakupów (po przekroczeniu danej kwoty otrzymałbym wybrany produkt gratis!).

Bez problemu dodałem nowy produkt (Ekstrakt waniliowy) i postanowiłem założyć konto w sklepie, zakładając że jeszcze do niego kiedyś wrócę. Okazało się to bardzo dobrym pomysłem – dzięki rejestracji w moim koszyku wylądowała Przyprawa do grilla za dokładnie 0 zł.

Finalizacja zamówienia przebiegła bardzo sprawnie (podanie adresu i wybranie sposobu płatności). Nie można się do niczego przyczepić, a propozycje zwiększania wartości produktów w koszyku z pewnością dobrze wpływają na sprzedaż i średnią kwotę zamówienia.

Szkoda tylko, że prośba o założenie konta nie znalazła się w koszyku – gdybym od razu wiedział, że dostanę gratis za rejestrację zdecydowałbym się na to o wiele szybciej. Dzisiaj zauważyłem, że info o tym znajduje się na stronie głównej sklepu, podczas składania zamówienia zupełnie mi umknęło.

Ocena: 3/3

Informacje o postępach w realizacji zamówienia
Pierwszy mail z potwierdzeniem złożenia zamówienia dotarł niemal od razu. Niestety, pomimo zadeklarowania formy płatności taka informacja nie pojawiła się w przesłanej wiadomości. Minutę później dotarła wiadomość o przyjęciu zapłaty za zamówienie i tam już informacja o przelewie przez mTransfer już była. Warto zatem sprawdzić i poprawić brak tego szczegóły w pierwszym e-mailu.

Potwierdzenie wysłania zamówienia dotarło bez przeszkód, po kilku dniach otrzymałem również podziękowanie za transakcję i prośbę o dodanie opinii o sklepie. Bardzo spodobała mi wyraźna zachęta do kontaktu z obsługą sklepu w razie jakichkolwiek pytań. Za zamówienie otrzymałem też punkty do wykorzystania w programie lojalnościowym, co jest skutecznym sposobem na zatrzymanie mnie na dłużej przy jednym sklepie.

Ocena: 2.8/3


Szybkość realizacji zamówienia

Zadanie postawione przed AleDobre.pl nie było proste. Zamówienie złożyłem w piątek, 16 kwietnia o godzinie 15:45 i dodatkowo wybrałem dostawę za pomocą Poczty Polskiej (ale paczką ekonomiczną). Moje zdziwienie było olbrzymie, gdyż dokładnie o 16:04 tego samego dnia otrzymałem informację o zrealizowaniu zamówienia!!!

Towar dotarł w poniedziałek (czyli w kolejny dzień roboczy), co jest świetnym wynikiem dla sklepu i dla Poczty Polskiej.

Ocena: 3/3

Sposób pakowania

Wszystkie towary zapakowano w folię bąbelkową oraz umieszczono w kartonowym pudełku. Raczej nie było szans na uszkodzenie podczas transportu.

Jeżeli ktoś nie kojarzy, że AleDobre.pl to sklep należący do firmy MniamMniam.pl to mógłby się zdziwić danymi nadawcy paczki. Przydałaby się naklejka z napisem „AleDobre.pl”, która rozwiałaby takie wątpliwości.

Kolejna kwestia to brak umowy z Pocztą Polską. Kwitek był wypełniany ręcznie, co oczywiście klientowi w niczym nie przeszkadza, jednak od strony biznesowej lepiej miec podpisaną umowę (mniejszy koszt transportu).

W przesyłce znalazły się wszystkie zamówione produkty plus gratis za założenie konta w sklepie plus.. dwa kolejne fajne gratisy od firmy! Oczywiście nie zabrakło paragonu i potwierdzenia zawartości paczki. W pudełku był też list z podziękowaniem za transakcję i zaproszeniem do kolejnych zakupów. Trzeba przyznać, że w AleDobre dużo uwagi przywiązywane jest do zaskakiwania Klienta w pozytywnym znaczeniu. Duży plus.

Ocena: 3/3

Dział obsługi klienta
Kontakt nie był potrzebny.

Podsumowanie
AleDobre.pl to sklep, w którym wszystko działa na bardzo dobrym poziomie. Przyczepić się można jedynie do drobiazgów i nie ma potrzeby na siłę wymyślać problemów. Marek Zakrzewski dowiedział się o moim zamówieniu dopiero po tym, jak już było zrealizowane, dlatego nie sądzę, że miał jakiś wpływ na to, co znalazło się w paczce:) Jako klient jestem w pełni zadowolony z usług opisywanego sprzedawcy i o to przecież chodzi!

Patrząc na przyznane oceny sklepowi AleDobre zabrakło ułamków do otrzymania maksymalnej noty. Gratisy oraz dbałość o klienta pozwoliły mi jednak na uzupełnienie tego braku :)

Ocena ogólna: 12 punktów – sklep IDEAŁ, polecam bez wahania!

Zasady oceniania

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę