Na początku maja Amazon.com uruchomił swój własny, zamknięty (wymagający rejestracji) serwis zakupowy oferujący produkty z kategorii odzież i obuwie – MyHabit.com. Start z tym projektem jest ciekawy w kontekście zeszłorocznego przejęcia BuyVIP.com. Widać, że w tym obszarze ciągle jest miejsce na nowe podmioty, a takich okazji Amazon nie marnuje.
Jak wygląda przepis firmy Jeffa Bezosa na zamknięty sklep internetowy? Zobaczcie sami:
1. Wcale nie tak trudno dostać się do środka MyHabit.com i zobaczyć oferty – wystarczy login i hasło z Amazon.com lub można szybko wypełnić formularz rejestracyjny (nie trzeba specjalnych zaproszeń od znajomych, choć je również można wysyłać)
2. Prosta grafika, która koncentruje się na produktach – sklep internetowy nie potrzebuje żadnych wizualnych wodotrysków
3. Unikalna oferta + duże obniżki cenowe nawet do 60% ceny wyjściowej – nic dodać, nic ująć
4. Darmowa dostawa i darmowe zwroty towarów – chyba najlepszy motywator do zakupów odzieży i obuwia w internecie
5. Szczegółowe opisy produktów, łącznie z materiałami wideo przedstawiającymi produkty na żywych modelkach i modelach
6. Aktywne wykorzystywanie e-mail marketingu – informowanie o aktualnych promocjach + zapowiedzi kolejnych
7. Zachęcanie klientów do podejmowania szybkiej decyzji, najlepiej tu i teraz:
- chwalenie się zakończonymi transakcjami (sold out)
- odliczanie czasu dostępnego na zrobienie zakupów w koszyku (masz 10 minut na sfinalizowanie zamówienia albo Twoja rezerwacja przepada)
- informacje o liczbie egzemplarzy, która została do kupienia (only x left)
Jak widzicie, Amazon.com stworzył świetny serwis zakupowy, który nie potrzebuje „dodatków” znanych z innych sklepów internetowych, gdyż nie taka jest jego rola. W MyHabit.com liczy się aktualna oferta i ograniczony czas na podjęcie decyzji o zakupie – warto pamiętać o tych elementach, jeżeli myślicie o uruchomieniu e-handlu w formie „zamkniętej” witryny.