Firma kurierska Siódemka wprowadziła zaawansowane narzędzia wspierające proces obsługi przesyłek dla małych i średnich firm. 7 Business Ship Control to rozwiązanie wysyłkowe w pełni zintegrowane z najpopularniejszymi systemami sprzedażowo–magazynowymi, takimi jak WF-Mag, Symfonia i Forte. Natomiast 7 Office Ship Control umożliwia zarządzanie wysyłką przesyłek firmowych z poziomu programu pocztowego Microsoft Outlook.
Zaproponowane przez Siódemkę rozwiązania zapewniają szczególną wygodę obsługi przesyłek oraz pełną kontrolę nad ich wysyłką, znacząco ograniczają czas związany z realizacją tego procesu. Jest to kolejny krok Siódemki w kierunku zapewnienia optymalnego poziomu obsługi klienta w sektorze przedsiębiorstw (B2B), a w szczególności w segmencie e-commerce. Partnerami projektu są firmy Asseco Business Solutions oraz Sage sp. z o.o., najwięksi producenci aplikacji sprzedażowo-magazynowych na polskim rynku.
– Rozwiązanie umożliwia klientom firmy zarządzanie przesyłkami w ramach jednego, bezpiecznego systemu, bez konieczności przenoszenia danych. Zintegrowana aplikacja Siódemki staje się częścią systemu magazynowo – sprzedażowego, dzięki czemu firmy eliminują szereg błędów związanych z obsługą procesu wysyłek. Co ważne, dostęp do nich dla naszych klientów jest bezpłatny – mówi Agnieszka Andrzejczuk, Specjalista ds. Produktu, Siódemka SA.
Aplikacje są dostępne dla wszystkich klientów Siódemki, mających podpisaną stałą umowę z firmą. W ramach usługi, korzystający z rozwiązania 7 Business Ship Control, mają do dyspozycji pomoc techniczną helpdesk, prowadzoną przez zespół wsparcia IT Siódemki.
7 Business Ship Control zapewnia:
- Przygotowanie dokumentów do wysyłki w tym samym programie magazynowo – sprzedażowym bez konieczności przeprowadzania procesu wdrożenia systemu firmy kurierskiej,
- Tworzenie listów przewozowych na podstawie danych z faktury sprzedażowej lub dokumentu wydania,
- Skrócenie czasu przygotowania towarów do wysyłki,
- Tworzenie listów przewozowych nie powiązanych z dokumentem sprzedażowym ani magazynowym,
- Drukowanie listów przewozowych na dowolnej drukarce w formacie A4 lub etykiety samoprzylepne na drukarce termicznej,
- Przygotowanie i drukowanie zbiorczych dokumentów wydania przesyłek kurierowi,
- Tworzenie zestawień i raportów.
- Umieszczenie aplikacji w jednym programie magazynowo–sprzedażowym i w jednej bazie danych pozwala uzyskać dostęp do wszelkich danych o wysyłce wielu użytkownikom, w różnych działach firmy (magazyn, obsługa klienta, księgowość, sprzedaż).
7 Office Ship Control
Aplikacja 7 Office Ship Control dla poczty Outlook została zaprojektowana z myślą o tym, aby usprawnić zarządzanie korespondencją w biurze. Dzięki temu rozwiązaniu obsługa przesyłek jest teraz możliwa z poziomu najpopularniejszej aplikacji do obsługi poczty elektronicznej – programu Microsoft Outlook.
Co więcej aplikacja jest dostępna również na urządzeniach mobilnych, przez co wysyłkę można organizować w dowolnym miejscu i czasie. – przekonuje Agnieszka Andrzejczuk z Siódemki.
Aplikacja jest instalowana w poczcie Outlook jako nowy folder Siódemka. W ramach tego folderu użytkownik ma dostęp do następujących funkcjonalności:
- Przygotowanie listu przewozowego, automatycznie uzupełnionego o: dane nadawcy (automatycznie zapisanie w module konfiguracyjnym), dane odbiorcy (automatycznie zapamiętywane przez moduł, pobieranych z bazy adresowej skrzynki Outlook),informacje o przesyłce oraz wybranych przez nadawcę usługach dodatkowych.
- Tworzenie własnego szablonu informacji, które automatycznie zapisywane zostaną na liście przewozowym.
- Zamówienie Kuriera, a więc wysłanie zlecenia odbioru przesyłek i jednoczesnego sprawdzenia przewidywanego terminu jego realizacji.
- Kontrola statusu nadanych przesyłek wraz z opcją szybkiego powiadomienia o nadaniu adresatów paczek.
- Tworzenie zestawień raportującemu.
Moduł wysyłkowy 7 Office Ship Control można bezpłatnie pobrać ze strony internetowej www.siodemka.com/narzedzia i zainstalować na dowolnym komputerze. Aplikacja podczas instalacji sama pobiera niezbędne narzędzia potrzebne do właściwego funkcjonowania w danym środowisku.
Siódemka rozwija usługi
Mając na względzie oczekiwania klientów biznesowych oraz budowanie pozycji lidera technologicznego, Siódemka od wielu lat tworzy narzędzia, które odpowiadają za uproszczenie każdego etapu realizacji zamówienia, w tym za automatyzację procesów obsługi dokumentów, organizacji wysyłki czy zarządzania informacjami. Rozwiązania te wspierają działalność zwłaszcza dużych i średnich nadawców instytucjonalnych oraz segmentu e-commerce.
– Nasi klienci jako pierwsi na rynku otrzymali możliwość korzystania z e-faktur. Z końcem września 2010 roku procentowy udział faktur elektronicznych wynosił już prawie 60%, co stanowi najwyższy wynik na polskim rynku. – mówi Agnieszka Andrzejczuk, Siódemka SA.
Spółka od dłuższego czasu oferuje serwis automatycznych powiadomień o statusie wysyłki za pomocą wiadomości sms oraz e-mail. Ponadto, spółka proponuje swoim stałym klientom aplikację WebMobile7, a także Mobile7 – aplikację przeznaczoną na urządzenia mobilne typu smartfon lub tablet, wyposażone w system operacyjny IOS lub Android. Dzięki tej aplikacji użytkownik może sprawnie zarządzać procesem wysyłkowym z każdego miejsca i o każdej porze.
– Ciekawą propozycją, skierowaną zarówno dla sklepów internetowych, sprzedających za pośrednictwem popularnego serwisu aukcyjnego Allegro jak i dla kupujących jest usługa Tracking Allegro. Aplikacja ta umożliwia sprawdzenie statusu przesyłki na podstawie numeru aukcji oraz nicka. Dla sprzedawców oznacza to brak konieczności podawania klientom numeru listu przewozowego. Odbiorcy zaś uzyskują informację o stanie doręczenia oczekiwanej przesyłki, w oparciu o dane wykorzystywane bezpośrednio podczas dokonywania transakcji. – uzupełnia Agnieszka Andrzejczuk.
Źródło: Siódemka