Łukasz Wejchert, wieloletni prezes Onetu oraz założyciele Skype’a i LinkedIn współpracują przy nowym projekcie internetowo-mobilnym Wrapp. Polska jest kolejnym rynkiem, na którym będzie dostępna ta usługa.
Wrapp to nowa usługa, która umożliwia przesyłanie znajomym i rodzinie kart podarunkowych czołowych marek. Dzięki integracji z Facebookiem w prosty sposób można obdarować swoich przyjaciół. Wrapp dostarcza wirtualną kartę podarunkową wskazanej osobie – karta może zostać wykorzystana w sklepie po okazaniu jej na wyświetlaczu smartfona.
Wrapp, bazując na sieciach społecznych, pozwala sprzedawcom na precyzyjne dotarcie do najbardziej pożądanych klientów. Usługa dostępna jest już dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych, Szwecji, Wielkiej Brytanii oraz w Norwegii.
Dla Łukasza Wejcherta uruchomienie Wrapp to przykład innowacyjnej strategii biznesowej dla projektów internetowych, wykorzystującej dynamicznie rozwijający się nowy trend „Social Gifting”.
„Portale społecznościowe to często modele biznesowe, które charakteryzuje dość ryzykowna strategia oparta w głównej mierze na generowaniu liczby użytkowników. Ale nawet miliony użytkowników nie zawsze oznaczają realne przychody. Zadaniem takich projektów jak Wrapp jest przełożenie popularności serwisów i trendów w mediach społecznościowych w realny efekt biznesowy, czyli sprzedaż” – mówi Łukasz Wejchert, CEO Dirlango, wcześniej wieloletni prezes i twórca sukcesu Onetu.
„Współpracujemy z Łukaszem już od sześciu lat i nie zdecydowałbym się na wejście na polski rynek bez jego wsparcia i doradztwa” – powiedział Hjalmar Winbladh, współzałożyciel oraz dyrektor zarządzający Wrapp.
Rozwojem biznesu zajmuje się Thomas Krotkiewski, założyciel międzynarodowej agencji marketingowej Spook.pl, były dyrektor Grey Worldwide (Grupa WPP). Obecnie trwa budowa struktur sprzedaży i biura w Polsce. Rozpoczęto także rozmowy z potencjalnymi partnerami handlowymi.
“Wrapp od niedawna działa na rynku amerykańskim. W USA współpracuje z nim już 15 firm, w tym największe światowe marki, takie jak H&M, Gap czy Sephora. Partnerzy handlowi przekonują się, że przeciętna wartość sprzedaży, którą generuje Wrapp stanowi średnio pięciokrotną równowartość kosztu, jaki ponosi sprzedawca przekazując użytkownikom aplikacji darmową kartę upominkową” – powiedział Krotkiewski.
Firma Wrapp rozpoczęła swoją unikalną działalność w Szwecji w listopadzie 2011 roku. W styczniu 2012 roku uzyskała finansowanie w wysokości 10,5 miliona dolarów w wyniku sprzedaży obligacji serii A do Atomico i Greylock Partners. W rezultacie do zarządu Wrapp dołączyli Niklas Zennström, twórca Skype’a oraz Reid Hoffman, twórca LinkedIn.
W ciągu ostatnich pięciu miesięcy prawie 250,000 aktywnych użytkowników Wrapp podarowało swoim znajomym na Facebooku ponad 1,7 miliona darmowych kart upominkowych. Można je realizować w sklepach około 70 partnerów handlowych w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Wrapp planuje, oprócz wejścia na polski rynek, rozpoczęcie działalności m.in. w Niemczech, Francji, Kanadzie, Holandii, Finlandii, Japonii, Australii, Turcji, Brazylii, we Włoszech i na Tajwanie.
Aplikacja mobilna Wrapp jest dostępna w App Store i w Google Play – można też skorzystać z aplikacji internetowej na stronie www.wrapp.com i zintegrować ją z kontem na Facebooku.
Źródło: materiał przesłany do redakcji