Merlin.pl przyśpiesza przed Świętami

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Sklep internetowy Merlin.pl zainwestował w nowoczesny system składowania towaru w magazynie oraz zautomatyzował go. Działania te pozwoliły na dwukrotnie szybszą obsługę zamówień. Z początkiem listopada firma uruchomiła również sprzedaż e-booków i audiobooków do pobrania online.

Dwa razy szybciej

Od początku istnienia Merlin.pl stara się kreować rozwiązania i dobre praktyki e-commerce. Oczekiwanie na zgodę na połączenie z NFI EMF wstrzymało na kilka miesięcy działania rozwojowe. Odkąd umowa z tym inwestorem przestała obowiązywać, podjęte zostały na nowo tematy, które wpisują się w długofalową strategię Merlina. Dlatego w okresie wakacyjnym sklep przeprowadził duże zmiany procesów logistycznych w magazynie. Wdrożenie tak nowoczesnych rozwiązań, jak system „Put to light” oraz systemów transportu wewnętrznego podniosło szybkość procesu przygotowania wysyłki paczek o ok. 100%, zaś nowoczesny system magazynowania pozwolił zwiększyć powierzchnię składowania aż o 60%. Dzięki tym inwestycjom, Merlin.pl jest dobrze przygotowany do przyjęcia zwiększonej liczby zamówień świątecznych, zachowując najwyższe standardy obsługi zamówień.

„Automatyzacja naszego magazynu zwiększyła elastyczność, tak ważną dla handlu e-commerce, znacząco podniosła jakość obsługi klientów i ułatwiła eliminację pomyłek w kompletacji zamówień”, przekonuje Paweł Kozłowski, Dyrektor Logistyki Merlin.pl. „Inwestycja w magazynie to korzyść również dla samych pracowników – otrzymali oni większe wsparcie ze strony systemów i urządzeń, a także możliwość poznania bardzo nowoczesnych technologii”, dodaje.

Wirtualna półka – ebooki od Virtualo i audiobooki od Audioteki

Z początkiem listopada sklep włączył do swojej oferty również ebooki i audiobooki do pobrania online, łącznie ponad 6000 tytułów.

„Obserwowaliśmy rynek produktów cyfrowych od dłuższego czasu i uznaliśmy, że to dobry moment, aby Merlin wszedł w tę branżę. Analizując nawet naszą własną sprzedaż takich urządzeń, jak e-czytniki i tablety, szacujemy, że istotna grupa naszych klientów, kupujących książki, może być zainteresowana formatem elektronicznym”, mówi Anna Bogdańska.

Sklep zamierza sprzedawać e-booki i audiobooki oferowane przez wszystkich wydawców i dostawców na polskim rynku. Pierwszymi dostawcami, z którymi nawiązał współpracę są serwisy Virtualo i Audioteka.

„Zdecydowaliśmy się na współpracę z tymi partnerami głównie ze względu na bardzo szeroką ofertę i dobrą jakość oferowanych plików”, mówi Anna Bogdańska. „Doceniamy także łatwość, z jaką nawiązaliśmy współpracę, duże kompetencje biznesowe i doświadczenie w branży” – dodaje.

Sklep zapowiada, że po Nowym Roku rozpocznie aktywną promocję działu. „Będziemy pracować nad poszerzeniem asortymentu i nowymi rozwiązaniami dedykowanymi produktom cyfrowym”, zapewnia Anna Bogdańska.

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
23.11.2022

Recykling treści – praktyczne zalecenia i przykłady

Jan Kinal

Jan Kinal

CEO
setugo.pl

Artykuł
21.11.2022

Black Friday nie musi być black. Jak się do niego dobrze przygotować?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę