Merlin.pl przyśpiesza przed Świętami

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Sklep internetowy Merlin.pl zainwestował w nowoczesny system składowania towaru w magazynie oraz zautomatyzował go. Działania te pozwoliły na dwukrotnie szybszą obsługę zamówień. Z początkiem listopada firma uruchomiła również sprzedaż e-booków i audiobooków do pobrania online.

Dwa razy szybciej

Od początku istnienia Merlin.pl stara się kreować rozwiązania i dobre praktyki e-commerce. Oczekiwanie na zgodę na połączenie z NFI EMF wstrzymało na kilka miesięcy działania rozwojowe. Odkąd umowa z tym inwestorem przestała obowiązywać, podjęte zostały na nowo tematy, które wpisują się w długofalową strategię Merlina. Dlatego w okresie wakacyjnym sklep przeprowadził duże zmiany procesów logistycznych w magazynie. Wdrożenie tak nowoczesnych rozwiązań, jak system „Put to light” oraz systemów transportu wewnętrznego podniosło szybkość procesu przygotowania wysyłki paczek o ok. 100%, zaś nowoczesny system magazynowania pozwolił zwiększyć powierzchnię składowania aż o 60%. Dzięki tym inwestycjom, Merlin.pl jest dobrze przygotowany do przyjęcia zwiększonej liczby zamówień świątecznych, zachowując najwyższe standardy obsługi zamówień.

„Automatyzacja naszego magazynu zwiększyła elastyczność, tak ważną dla handlu e-commerce, znacząco podniosła jakość obsługi klientów i ułatwiła eliminację pomyłek w kompletacji zamówień”, przekonuje Paweł Kozłowski, Dyrektor Logistyki Merlin.pl. „Inwestycja w magazynie to korzyść również dla samych pracowników – otrzymali oni większe wsparcie ze strony systemów i urządzeń, a także możliwość poznania bardzo nowoczesnych technologii”, dodaje.

Wirtualna półka – ebooki od Virtualo i audiobooki od Audioteki

Z początkiem listopada sklep włączył do swojej oferty również ebooki i audiobooki do pobrania online, łącznie ponad 6000 tytułów.

„Obserwowaliśmy rynek produktów cyfrowych od dłuższego czasu i uznaliśmy, że to dobry moment, aby Merlin wszedł w tę branżę. Analizując nawet naszą własną sprzedaż takich urządzeń, jak e-czytniki i tablety, szacujemy, że istotna grupa naszych klientów, kupujących książki, może być zainteresowana formatem elektronicznym”, mówi Anna Bogdańska.

Sklep zamierza sprzedawać e-booki i audiobooki oferowane przez wszystkich wydawców i dostawców na polskim rynku. Pierwszymi dostawcami, z którymi nawiązał współpracę są serwisy Virtualo i Audioteka.

„Zdecydowaliśmy się na współpracę z tymi partnerami głównie ze względu na bardzo szeroką ofertę i dobrą jakość oferowanych plików”, mówi Anna Bogdańska. „Doceniamy także łatwość, z jaką nawiązaliśmy współpracę, duże kompetencje biznesowe i doświadczenie w branży” – dodaje.

Sklep zapowiada, że po Nowym Roku rozpocznie aktywną promocję działu. „Będziemy pracować nad poszerzeniem asortymentu i nowymi rozwiązaniami dedykowanymi produktom cyfrowym”, zapewnia Anna Bogdańska.

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.05.2022

ROI, ROAS… czas na ROR w Twoim e-commerce!

Marcelina Lipska

Marcelina Lipska

CEO, Digital Marketing Consultant & Strategist
f1brand.pl

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę