MCI inwestuje we Frisco.pl i powiększa swój portfel spółek e-commerce

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Helix Ventures Partners, fundusz venture capital zarządzany przez MCI Management SA, zainwestował we Frisco.pl – lidera polskiego rynku internetowych zakupów spożywczych wśród podmiotów typu pure-player. Z kolei w październiku poprzedniego roku inny fundusz zarządzany przez MCI Management SA, MCI.TechVentures, zainwestował w Morele.net.

Jak możemy przeczytać w oficjalnej informacji prasowej (link) na temat inwestycji MCI we Frisco.pl:

„Frisco.pl jest liderem polskiego rynku e-grocery i największym graczem typu pure-player. Wzorzec dla spółki stanowi notowane na giełdzie w Londynie Ocado, obsługujące terytorialnie 70% gospodarstw domowych w Anglii. Frisco wyznacza w Polsce standardy jakościowe obsługi klienta, notując nieosiągalne dla konkurencji wskaźniki. Dzięki wsparciu funduszu spółka zamierza powiększyć swoją działalność w obszarze aglomeracji warszawskiej oraz w perspektywie 2-3 lat rozpocząć ekspansję ogólnokrajową.” – powiedział Tomasz Czechowicz, prezes zarządu MCI Management SA.

Frisco.pl powstało w 2006 r. Jako jedyny podmiot na rynku e-grocery spółka posiada najnowocześniejsze w Europie Środkowo-Wschodniej centrum kompletacji i najbardziej zaawansowany system obsługi zamówień – w przeciwieństwie do systemów konkurencji, proces kompletacji jest wysoce skalowalny, co daje możliwośd obsłużenia bardzo dużego przyrostu zamówień. Jest to przewaga, którą doceniają konkurenci znający specyfikę branży e-commerce. Dzięki temu spółka została wybrana na dostawcę zintegrowanych usług e-commerce przez najbardziej znane w Polsce marki FMCG.

„Dynamiczny wzrost rynku e-commerce i wzrost świadomości społeczeństwa będą wyznacznikami naszego dalszego rozwoju. Strategia Frisco zakłada dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży na rynku warszawskim oraz ekspansję na inne polskie aglomeracje. Jesteśmy również przygotowani do przeprowadzenia oportunistycznych akwizycji, których efektem byłoby skokowe zwiększenie skali działalności oraz lepsze wykorzystanie platformy logistycznej bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.” – mówi Witold Ferenc, prezes zarządu Frisco S.A.

Niestety, przy okazji komunikatu prasowego nie ujawniono wartości inwestycji funduszu we Frisco.pl.

Przez internet sprzedaje się około 0,1 proc. wszystkich towarów spożywczych w Polsce, co daje wartość tej kategorii na poziomie stu kilkadziesięciu milionów złotych rocznie. W ramach uzupełnienia wiedzy na temat wirtualnych e-grocery polecam Wam artykuł Jak wygląda rynek internetowych sklepów spożywczych w Polsce i na świecie?.

 
Odnośnie samego Frisco.pl, zobaczcie też bardzo ciekawy wywiad, w którym Michał Sobczyk przepytał Witolda Ferenca – założyciela i szefa supermarketu internetowego Frisco.pl. Jedyny minus: rozmowa odbyła się w kwietniu 2010 roku.

Wywiad pochodzi z bloga AmazingVictory.com:

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
07.12.2022

6 największych pułapek analizy zachowań klientów i jak w nie nie wpaść

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

Head of marketing
cux.io

Artykuł
06.12.2022

Marketplace bez prowizji. wszystko.pl – platforma „charytatywna” czy celowy kierunek pod prąd?

Adrian Burtan

Adrian Burtan

Specjalista ds. marketingu treści i PR
wszystko.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę