Masz pytanie do prawnika na temat ecommerce? Zadaj je teraz!

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Niedawne zamieszanie z pozwami dotyczącymi niedozwolonych klauzul w regulaminach pokazało wielu sprzedawcom, jak ważne są prawne kwestie w działalności każdego sklepu internetowego. Problematycznych spraw i pytań związanych z polskim prawem w e-handlu jest naprawdę sporo, dlatego pomyślałem o tym, że warto zebrać większość z nich w jednym miejscu i opublikować na łamach serwisu sugestie czy odpowiedzi od kancelarii prawnej specjalizującej się w tym temacie. Co powiecie na darmowe porady prawne na eKomercyjnie.pl?

Od razu zaznaczę, że moja inicjatywa nie byłaby możliwa, gdyby nie wsparcie brokera usług kurierskich DwiePaczki.pl, z którym jakiś czas temu organizowałem ciekawy konkurs. Wydaje mi się, że właściciele wspomnianej firmy i ich inwestor (fundusz Speed-Up Group) świetnie rozumieją bolączki mniejszych e-sklepów (a przez to całej branży) i dzięki temu bardzo szybko zgodzili się na wsparcie tej inicjatywy, chociaż z wysyłaniem paczek raczej nie ma nic wspólnego :) W zamian za wsparcie zgodziłem się na publikację ich logotypów we wszystkich wpisach z tej serii.

Na wszystkie pytania Czytelników eKomercyjnie.pl będzie odpowiadać Kancelaria prawna Sebastian Wawrzyniak i Wspólnicy Spółka komandytowa, która od września 2010 roku działa w Poznaniu. Z tą kancelarią współpracują już m.in. wspomniane przed chwilą DwiePaczki.pl i fundusz Speed-Up.

Jak skorzystać z wiedzy prawników? Zasady są proste:

  1. Przesłać do mnie pytanie na temat ecommerce i e-handlu, na które chcielibyście przeczytać kompleksową odpowiedź. Mój mail: krzysztof.bartnik@ekomercyjnie.pl, w temacie wpiszcie „Pytanie do prawnika”. Termin przysyłania pytań mija 16 września, dlatego musicie się spieszyć.
  2. Przekazuję pytania do kancelarii.
  3. Publikuję na łamach eKomercyjnie.pl odpowiedzi, które będą dostępne dla wszystkich sprzedawców.

Oczywiście ze względu na otwartą formę naszej inicjatywy, pytania nie mogą zbytnio dotyczyć pojedynczego problemu konkretnej firmy. Musimy poruszać się w pewnym stopniu ogólności, ale warto pamiętać, że bardzo dużo spraw dotyczy każdego sprzedawcy.

Żeby było prościej, przygotowałem na początek trzy pytania od siebie (to też podpowiedź dla Was, w którym kierunku iść z pytaniami):

  1. Czy jest jakaś potencjalna kara/grzywna dla przedsiębiorcy, który w ogóle nie posiada regulaminu w swoim sklepie internetowym?
  2. Co zrobić w sytuacji, kiedy klient po otrzymaniu paczki twierdzi, że nie było w niej towaru o największej wartości z całego zamówienia, a sklep jest w 100% pewien, że taki produkt bezpiecznie zapakował i wysłał na wskazany adres?
  3. Czy sklep powinien dołączać do zamówień potwierdzenie zakupu w formie wydruku (jakaś specyfikacja czy list dla klienta)? Jakie informacje powinny znaleźć się na takim dokumencie?

Jak tylko dostanę odpowiedzi na powyższe pytania, to od razu opublikuję je w serwisie.

Czekam teraz na pytania i problemy od Was. Przesyłajcie je do mnie jak najszybciej, gdyż czas na zbieranie pytań jest ograniczony do przyszłego piątku.

Na koniec też prośba: dajcie znać o tej inicjatywie wszędzie, gdzie tylko możecie. Facebook, znajomi sprzedawcy, Google+, Twitter, etc. Im więcej osób się o niej dowie, tym szansa na więcej odpowiedzi dla nas wszystkich.

Mam nadzieję, że taka akcja przypadnie Wam do gustu i liczę na Wasz aktywny odzew!

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę