M-commerce w Wielkiej Brytanii wzrósł w lutym 2013 o 184%

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

uk-ecommerceZeszły miesiąc na Wyspach Brytyjskich należał zdecydowanie do m-commerce – tak wynika z najnowszego raportu Capgemini i angielskiego stowarzyszenia Interactive Media in Retail Group. W porównaniu z lutym 2012, sprzedaż przez urządzenia mobilne wzrosła o 184%, natomiast ogólna sprzedaż online o 13%.

W ujęciu rocznym, wzrost sprzedaży w zeszłym miesiącu był niższy niż w poprzednich. M-commerce wzrósł o 207% w grudniu, a w styczniu o 193%. Natomiast ogólny wzrost mobilnej sprzedaży w 2012 w porównaniu do roku 2011 wyniósł 204% – twierdzą IMRG i Capgemini. Jeśli chodzi o mobilny współczynnik konwersji, w lutym osiągnął wartość 2,3% – dla porównania, w 2011 roku średnia konwersja za pośrednictwem urządzeń mobilnych stanowiła 1%. Dopiero w listopadzie 2012r. jego wartość przekroczyła 2%, natomiast w styczniu br. osiągnęła poziom 2,6% – czytamy w raporcie.

Brytyjscy konsumenci w lutym 2013 roku wydali na e-zakupy mniej, niż rok wcześniej. Podczas, gdy wszystkie kategorie e-handlu detalicznego odnotowały w ujęciu rocznym dwucyfrowy przyrost, średnia wartość zamówienia poszła zdecydowanie w dół – oprócz zamówień związanych z Walentynkami. Średnia wartość zamówienia na prezenty, zdrowie i urodę oraz bieliznę wzrosła odpowiednio o 36%, 8% i 9% w ujęciu rocznym. Jednakże średnia wartość zamówienia u wszystkich e-sprzedawców w Wielkiej Brytanii była najniższa od października 2008 r.

Peter Ahl, CEO internetowej kwiaciarni SerenataFlowers.com, mówi, że jego sprzedaż zyskała tylko na Walentynkach. „Zauważyliśmy silny wzrost o ponad 30% w lutym, który jest jednym z najbardziej kwiatowych szczytów w roku. Zakupy od powracajacących klientów wzrosły o ponad 80%, natomiast bardziej skromnie było pod względem wielkości zamówienia i przyrostu nowych klientów.”

Przeczytaj też:
1. E-commerce w Wielkiej Brytanii wzrośnie w tym roku o około 11,5%, do wartości 87 mld funtów »
2. Jak urządzenia mobilne zmieniają e-commerce? – infografika »

 
Źródło: Capgemini / Interactive Media in Retail Group / Internet Retailer

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę