M-commerce w Wielkiej Brytanii wzrósł w lutym 2013 o 184%

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

uk-ecommerceZeszły miesiąc na Wyspach Brytyjskich należał zdecydowanie do m-commerce – tak wynika z najnowszego raportu Capgemini i angielskiego stowarzyszenia Interactive Media in Retail Group. W porównaniu z lutym 2012, sprzedaż przez urządzenia mobilne wzrosła o 184%, natomiast ogólna sprzedaż online o 13%.

W ujęciu rocznym, wzrost sprzedaży w zeszłym miesiącu był niższy niż w poprzednich. M-commerce wzrósł o 207% w grudniu, a w styczniu o 193%. Natomiast ogólny wzrost mobilnej sprzedaży w 2012 w porównaniu do roku 2011 wyniósł 204% – twierdzą IMRG i Capgemini. Jeśli chodzi o mobilny współczynnik konwersji, w lutym osiągnął wartość 2,3% – dla porównania, w 2011 roku średnia konwersja za pośrednictwem urządzeń mobilnych stanowiła 1%. Dopiero w listopadzie 2012r. jego wartość przekroczyła 2%, natomiast w styczniu br. osiągnęła poziom 2,6% – czytamy w raporcie.

Brytyjscy konsumenci w lutym 2013 roku wydali na e-zakupy mniej, niż rok wcześniej. Podczas, gdy wszystkie kategorie e-handlu detalicznego odnotowały w ujęciu rocznym dwucyfrowy przyrost, średnia wartość zamówienia poszła zdecydowanie w dół – oprócz zamówień związanych z Walentynkami. Średnia wartość zamówienia na prezenty, zdrowie i urodę oraz bieliznę wzrosła odpowiednio o 36%, 8% i 9% w ujęciu rocznym. Jednakże średnia wartość zamówienia u wszystkich e-sprzedawców w Wielkiej Brytanii była najniższa od października 2008 r.

Peter Ahl, CEO internetowej kwiaciarni SerenataFlowers.com, mówi, że jego sprzedaż zyskała tylko na Walentynkach. „Zauważyliśmy silny wzrost o ponad 30% w lutym, który jest jednym z najbardziej kwiatowych szczytów w roku. Zakupy od powracajacących klientów wzrosły o ponad 80%, natomiast bardziej skromnie było pod względem wielkości zamówienia i przyrostu nowych klientów.”

Przeczytaj też:
1. E-commerce w Wielkiej Brytanii wzrośnie w tym roku o około 11,5%, do wartości 87 mld funtów »
2. Jak urządzenia mobilne zmieniają e-commerce? – infografika »

 
Źródło: Capgemini / Interactive Media in Retail Group / Internet Retailer

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
23.11.2022

Recykling treści – praktyczne zalecenia i przykłady

Jan Kinal

Jan Kinal

CEO
setugo.pl

Artykuł
21.11.2022

Black Friday nie musi być black. Jak się do niego dobrze przygotować?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę