Według badań aż 70% klientów sklepów modowych opuszcza je tylko dlatego, że nie może się zdecydować na konkretną rzecz. Nie wszyscy klienci są zorientowani w najnowszych trendach lub zwyczajnie nie wiedzą, czy wybrany strój będzie dla nich odpowiedni. Firma Lookmash stworzyła widget dla modowych sklepów online, który w kilkanaście sekund pozwala poznać opinię innych, i to bez opuszczania sklepu.
Istnieje pewna grupa produktów w kategorii fashion, gdzie najważniejszy jest wygląd – cena i inne parametry to sprawy drugorzędne. Tylko skąd mamy wiedzieć, co jest w danym sezonie modne, stylowe lub co się innym po prostu podoba? Nie zawsze jesteśmy w stanie śledzić aktualne trendy, a w kwestii wyglądu bardzo często opieramy się na opiniach innych osób.
Do tej pory kupujący, by otrzymać poradę, musieli wklejać link z pytaniem na fora internetowe lub serwisy typu Q&A. W tym czasie emocje zakupowe zdążyły już opaść, a z odpowiedzi ciężko było wyciągnąć jednoznaczny wniosek. Zazwyczaj do transakcji nie dochodziło.
Firma Lookmash postanowiła ułatwić klientom proces podejmowania decyzji. W tym celu stworzono specjalne narzędzie, które w kilkanaście sekund pozwala poznać opinię innych na temat wybranego przez nas produktu.
Jak to możliwe?
Każdy sklep modowy online może umieścić w swojej witrynie specjalny widget. Klienci przeciągają do niego zdjęcia produktów, które chcieliby kupić. Następnie, pojawiają się one w formie pytania w kilku serwisach modowych, gdzie ludzie związani ze światem fashion oraz znajomi oddają głosy na produkt, który podoba im się bardziej. Kilkanaście sekund wystarczy na uzyskanie obiektywnego wyniku głosowania od użytkowników, którzy są w tym czasie online. Dzięki szybkiej i sugestywnej odpowiedzi klienci o wiele chętniej dokonują zakupu.
Kto głosuje?
Po drugiej stronie widgeta powstała platforma do głosowania, zrzeszająca miesięcznie ponad 300 tysięcy osób zainteresowanych modą, z kilkunastu krajów. Oprócz serwisu lookmash.com, głosować można w specjalnych boksach zainstalowanych w partnerskich blogach modowych oraz aplikacjach mobilnych.
Jak widget wpływa na zachowanie kupujących?
Według pierwszych analiz, aż do 5% odwiedzających sklep używa rozwiązania firmy Lookmash. Przekłada się to na większą częstotliwość transakcji wśród tej grupy (od kilku do kilkunastu procent w zależności od sklepu i asortymentu). Ponadto, osoby te częściej wracają do sklepu i o wiele chętniej angażują swoich znajomych do wspólnego kupowania przez Internet.
Obecnie rozwiązanie jest dostępne w kilku wersjach językowych, w tym oczywiście w języku polskim. Można je znaleźć w kilku sklepach w Europie i USA, m.in.: www.nelou.com, www.naia.pl, www.kufersklep.pl.
—
Dla każdego, kto chce się przekonać, jak widget może wpłynąć na sprzedaż została przygotowana specjalna promocja. Zamawiając widget przez stronę www.lookmash.net w polu „additional notes” wpiszcie hasło „ekomercyjnie.pl”, a dostaniecie dodatkowe 15 dni wersji testowej widgeta gratis.
—
Żródło: Lookmash