Prezentacja asortymentu w porównywarce cenowej to jedna z popularniejszych i najbardziej efektywnych form promocji sklepu internetowego. Jest ona szczególnie skuteczna wówczas, gdy oferta sprzedawcy znajduje się na czele listy produktowej. Skąpiec.pl radzi, co zrobić, aby znaleźć się na pierwszej pozycji w porównywarce i dzięki temu zyskać nowych klientów.
Warto być pierwszym
Zaprezentowanie oferty sklepu w internetowej porównywarce cen to pierwszy krok do osiągnięcia sukcesu. Drugi to zachęcenie internauty do wyboru konkretnego sprzedawcy z szerokiego grona innych podmiotów. „Liczba sklepów, w których dostępny jest dany produktu bywa różna w zależności od kategorii i waha się od kilku do nawet kilkuset w przypadku popularnych modeli. Dla przykładu: notebook Sony VAIO VPC-CA4S1E widnieje w ofercie 140 sprzedawców, smartfon Samsung i9100 Galaxy S II można kupić w 150 sklepach, a osoby zainteresowane zakupem aparatu cyfrowego Nikon Coolpix L810 3D mają do wyboru aż 215 różnych ofert. Niestety, w tak licznym towarzystwie łatwo zostać przeoczonym”, mówi Marta Bilińska, specjalista ds. PR serwisu Skąpiec.pl.
Ze statystyk porównywarki wynika, że użytkownicy najczęściej wybierają tę ofertę, która prezentowana jest na czele strony, gdyż to ona jest najbardziej widoczna i najmocniej przyciąga uwagę odbiorcy. Wysnuć stąd można prosty wniosek: im wyższa pozycja sklepu na liście, tym większa rzesza klientów będzie skłonna kupić produkt właśnie u tego sprzedawcy.
Jak znaleźć się na czołowej pozycji?
W serwisie Skąpiec.pl oferty standardowo sortowane są pod kątem ceny – tańsze produkty wyświetlane są na wyższych pozycjach. Od marca 2012r. sklepy mogą wziąć jednak udział w licytacji i dodatkowo pojawić się na pierwszym miejscu na stronie produktu, w specjalnie oznaczonym boksie umieszczonym nad tradycyjną listą.
„System „Promowanych ofert” powstał z myślą o tych wszystkich, którzy chcą konkurować z innymi sprzedawcami nie tylko ceną, ale również jakością usług i profesjonalną obsługą. Aby pojawić się na czele katalogu ofert i tym samym – przyciągnąć klientów, sklepy nie muszą już ustalać cen na granicy opłacalności” – mówi Marta Bilińska ze Skąpiec.pl.
Sposobem na znalezienie się na wyróżnionej pozycji jest zaproponowanie wyższej niż konkurencja stawki za przejście z porównywarki na stronę sprzedawcy. Trzy sklepy, które zadeklarują najwyższą stawkę CPC (cost per click) dla konkretnego produktu pojawiają się na czele listy ofert prezentowanych na Skąpiec.pl.
„Promowane oferty” – pierwsze podsumowanie
Od momentu uruchomienia przez Skąpiec.pl „Promowanych ofert” system przetestowało około 300 e-sklepów, a na regularne korzystanie z takiej formy promocji swojego asortymentu zdecydowało się do tej pory nieco ponad 100 podmiotów. Pierwsze efekty kampanii są bardzo obiecujące: liczba przekierowań do sklepów, które znalazły się na promowanych pozycjach zwiększyła się nawet o 30%.
Nie powinien dziwić fakt, że sprzedawcy najchętniej licytują w tych działach, w których panuje duża konkurencja – „Komputery”, „Foto” i „AGD”. Jeżeli chodzi o najpopularniejsze kategorie to są nimi monitory, tablety, aparaty, a także laptopy. Ile muszą zainwestować sklepy, aby ich oferta była wyświetlana na jednym z trzech pierwszych miejsc na stronie produktu? Średni koszt miesięcznej kampanii w przypadku notebooków to kwota ok. 3400 zł, aparatów cyfrowych – 3800 zł, 1700 zł dla telewizorów LED i ok. 1,5 tysiąca złotych dla kategorii „Lodówki”.
Źródło: Skąpiec.pl