Lektury e-przedsiębiorcy: Sześć pikseli oddalenia i Sprytny biznes

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

W kolejnym artykule z cyklu Lektury e-przedsiębiorcy prezentujemy dwie książki. Pierwsza z nich – „Sześć pikseli oddalenia” – pokazuje potencjał, jaki drzemie w sieciach społecznościowych. Druga – „Sprytny biznes” – to nietuzinkowy przewodnik dla wszystkich początkujących przedsiębiorców. Recenzje pochodzą z Magazynu eKomercyjnie.pl #4.

Sześć pikseli oddalenia

6 pikseli oddaleniaMitch Joel, autor książki „Sześć pikseli oddalenia”, to znany blogger i założyciel firmy Twist Image. W swojej publikacji próbuje przekonać Czytelnika, że kariera jest w zasięgu każdego, kto ma komputer podłączony do Internetu.

Autor pokazuje, że ogromną szansę zaistnienia w Internecie, a co za tym idzie – zarobku – daje budowanie sieci społecznościowych. Dzieli się wskazówkami, jak skupiać społeczności np. wokół własnego bloga. Podaje liczne przykłady kampanii reklamowych, które pomogły twórcom nie tylko zyskać rozgłos, ale również osiągnąć finansowy sukces. Wymienia m.in. Juana Manna i jego „darmowe uściski” oraz przykład właściciela fabryki mikserów i jego filmiki na YouTube, pt. „Will it blend?” („Czy to się da zmiksować?”).

Tytułowe „Sześć pikseli oddalenia” obrazuje, jak na przestrzeni ostatnich lat zmieniło się pojęcie odległości w relacjach międzyludzkich. Ta książka jest dla każdego, kto obraca się w świecie biznesu i chce zrozumieć siłę nowych mediów.

Sprytny biznes. Załóż i rozwijaj małą firmę w Polsce

Sprytny Biznes„Sprytny biznes” to lektura obowiązkowa dla wszystkich początkujących przedsiębiorców. Ta niewielka objętościowo książka skupia w sobie najważniejsze informacje dotyczące zakładania i prowadzenia firmy, zarówno tej tradycyjnej, jak i internetowej. Teoria jest ograniczona do minimum, a największym atutem tej publikacji są inspirujące przykłady.

Marcin Pietraszek krok po kroku przeprowadza Czytelnika przez wszystkie etapy, które musi przebyć początkujący przedsiębiorca: od urzędów po firmę wytwarzającą szyldy i pieczątki. Prezentuje różne możliwe źródła finansowania działalności i pokazuje, jak zbudować prawidłowy biznesplan i rozplanować strategię ekonomiczną firmy.

Autor kładzie duży nacisk na to, by przed założeniem firmy dokładnie przeanalizować, czy planowany biznes przyniesie w przyszłości zyski. Podpowiada też, jak wykorzystać pojawiające się szanse i zminimalizować ryzyko niepowodzenia.

Powyższy artykuł pochodzi z Magazynu eKomercyjnie.pl #4. Zapraszamy do przeczytania całego numeru!

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Artykuł
29.04.2022

Jaki wpływ będą miały zmiany w targetowaniu reklam na Facebooku dla branży e-commerce?

Dagmara Rżyska

Dagmara Rżyska

Performance Specialist
f1brand.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę