Lektury e-przedsiębiorcy: Slajd:ologia – Nauka i sztuka tworzenia genialnych prezentacji

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Slajdologia„Slajd:ologia – Nauka i sztuka tworzenia genialnych prezentacji” zapełnia lukę na polskim rynku wydawniczym. Mało jest książek o tak dogłębnym i profesjonalnym podejściu do tworzenia prezentacji, które są podstawą komunikacji w biznesie. To od nich często zależy wysokość dochodów ze sprzedaży czy awans zawodowy. „Slajd:ologię” powinien przeczytać każdy, kto interesuje się projektowaniem i sztuką designu.

Autorka książki, Nancy Duarte, to właścicielka jednej z największych firm designerskich w Dolinie Krzemowej. Jest zaliczana do nielicznych „guru” w dziedzinie koncepcyjnego i wizualnego tworzenia prezentacji. Z jej usług korzystały m.in. takie znane marki, jak Google, Microsoft, Adobe i Hewlett-Packard.

„Celem komunikacji jest przekonanie innych do przyjęcia Twojego punktu widzenia, aby ułatwić im zrozumienie przyczyn Twojej ekscytacji, smutku, zadowolenia bądź innych uczuć. Jeżeli zamierzasz opracować zwykły dokument z faktami i danymi, odwołaj prezentację i prześlij wszystkim raport.”

W duchu powyższego cytatu napisana jest „Slajd:ologia”. Nancy Duarte przedstawia filozofię budowania slajdów w taki sposób, aby oglądający byli nimi zachwyceni, a każdy prelegent stał się świetnym prezenterem. W postaci diagramów przedstawia takie zagadnienia, jak analiza publiczności, design, sposób prezentacji, rozmieszczenie elementów na slajdach, zastosowanie wizualne obrazów i ruchomych animacji, kompozycje kolorów, a także liczne przykłady sekwencji, zbiorów i procesów. Przekonuje, że każda prezentacja musi mieć odpowiednio dobrane tło, kolorystykę i poprawnie rozmieszczone elementy, które muszą ze sobą dobrze współgrać.

Slajdologia

Każdy prezenter znajdzie tu wskazówki, w jaki sposób wykorzystać grafikę wartą tysiąc słów – niezależnie od oprogramowania, jakim dysponuje. Książka zawiera także liczne case studies, dotyczące ludzi biznesu i polityki. Przewijają się tu m. in. takie postaci, jak prezes Mozilli – Mitchel Baker, były wiceprezydent Stanów Zjednoczonych – Al Gore czy Rick Justic – wiceprezes Cisco Systems.

„Slajd:ologia” jest bardzo bogata w ilustracje. Są one doskonałym źródłem inspiracji, również dla tych, którzy nie zajmują się tworzeniem prezentacji. Opisane przez autorkę podstawy designu mogą być pomocne dla projektantów sklepów i serwisów internetowych oraz grafików komputerowych. Można stwierdzić, że książka sama w sobie jest dziełem designu, bo jej forma jest równie dobra, co treść.

Podsumowując, „Slajd:ologia” to świetnie napisana książka o tajnikach udanych prezentacji, które każdy może stworzyć sam i uwieść nimi swoją publiczność. Serdecznie polecam!

Recenzja książki pochodzi z Magazynu eKomercyjnie.pl #5. Wszystkie numery Magazynu można zobaczyć tutaj.

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.05.2022

ROI, ROAS… czas na ROR w Twoim e-commerce!

Marcelina Lipska

Marcelina Lipska

CEO, Digital Marketing Consultant & Strategist
f1brand.pl

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę