Kryształy Symetrii 3: Allegro najbardziej proinnowacyjnym serwisem e-commerce w Polsce

Platformy e-commerce
Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Przedstawiamy trzecią edycję Kryształów Symetrii poświęconą branży e-commerce. Raport jest efektem prac Symetrii (www.symetria.pl) i międzynarodowych ekspertów w dziedzinie e-biznesu, a jego zwieńczeniem jest ranking najbardziej innowacyjnych stron sprzedażowych w Polsce. Metodologia badania została opracowana przez UX Alliance (www.uxalliance.com), a przy doborze kryteriów Symetrię wspierali m.in. Łukasz Wejchert czy Andrzej Garapich.

Założeniem trzeciej edycji Kryształów Symetrii było wyłonienie czołówki polskich stron e-commerce, które podążają za trendami i potrafią je efektywnie zaadaptować do swojej strategii sprzedaży online. Zaproszeni do współpracy międzynarodowi eksperci wybrali kryteria oceny, na podstawie których opracowano ranking „TOP 10 proinnowacyjnych serwisów e-commerce w Polsce”. Badanie przeprowadzone na 100 najpopularniejszych stronach sprzedażowych wyłoniło niekwestionowanego lidera – serwis Allegro.

Wyniki przeprowadzonego badania pokazują, że odwaga do wdrażania nowatorskich rozwiązań to ciągle domena największych graczy na rynku. Większość przebadanych serwisów nie szuka swojej przewagi konkurencyjnej w innowacyjnym podejściu do sprzedaży, a koncentruje się na kopiowaniu sprawdzonych rozwiązań marketingowych. Zamiast dostarczać klientowi wartości dodanej, za którą jest on skory zapłacić, polscy e-przedsiębiorcy skupiają się na obniżaniu ceny, która staje się jedynym wyróżnikiem pomiędzy serwisami.

Raport zawierający szczegółowe wyniki rankingu, opis kryteriów oceny serwisów, przykłady dobrych praktyk i komentarze ekspertów można pobrać ze strony www.krysztalysymetrii.pl.

Trzecia edycja Kryształów Symetrii to kompleksowe opracowanie na temat innowacyjności w branży e-commerce. Swojego wsparcia udzielili m.in. Łukasz Wejchert, Robert Schumacher (USA), Andrzej Garapich, Tim Bosenick (Niemcy) czy Tomasz Józefacki. Patronat merytoryczny nad raportem objęły Polskie Badania Internetu (www.pbi.org.pl), natomiast partnerem cyklu jest IAB (www.iabpolska.pl).

Źródło: Symetria.pl

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Artykuł
04.12.2023

Polski czy zagraniczny marketplace? Sprzedaż online nie wszędzie się opłaci

Mariola Barzyk-Libura

Mariola Barzyk-Libura

Business Unit Director, Product Owner
wszystko.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę