Kolejne przejęcie Amazonu, tym razem BuyVIP

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Odrywamy się na chwilę od polskiego podwórka, gdyż na zachodzie doszło do kolejnego dużego przejęcia w branży ecommerce. Jego autorem ponownie jest Amazon, który po nie tak dawnym zakupie Woot.com zdecydował się na przechwycenie serwisu BuyVIP.

Jak podali dziennikarze Wall Street Journal, cena opisywanej transakcji sięgnęła 96,5 miliona dolarów. Dla porównania wspomniany Woot był podobno kupiony za 110 mln USD (tak podawał TechCrunch).

BuyVIP.com to sklep internetowy wymagający rejestracji przed zobaczeniem oferowanych produktów i ich zakupem. Dzięki temu oferuje swoim użytkownikom spore zniżki na dostępne towary. Firma ma swoją siedzibę w Madrycie, ale działa w wielu krajach europejskich. W sumie BuyVIP odwiedza aż siedem milionów użytkowników.

W Polsce BuyVIP działa w ramach Grupy Allegro i rywalizuje m.in. z Bao.pl oraz Zlotewyprzedaze.pl. Kilka słów na temat zamkniętych sklepów internetowych napisałem TUTAJ.

Kolejne przejęcia Amazonu prowadzą do umocnienia firmy i zbierania coraz ciekawszych pomysłów na e-handel w sieci. Wyraźnie widać jednak częściowy zwrot firmy w kierunku stron ecommerce, które oferują duże rabaty dla użytkowników.

Można się zastanawiać, która firma jest teraz w kolejce do przejęcia. Niektórzy analitycy rynkowi stawiają na klona Groupona lub samego Groupona. Zobaczymy, jak Amazon po raz kolejny zaskoczy rynek.

Źródło wiadomości: Mashable

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.05.2022

ROI, ROAS… czas na ROR w Twoim e-commerce!

Marcelina Lipska

Marcelina Lipska

CEO, Digital Marketing Consultant & Strategist
f1brand.pl

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę