Kolejne przejęcie Amazonu, tym razem BuyVIP

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Odrywamy się na chwilę od polskiego podwórka, gdyż na zachodzie doszło do kolejnego dużego przejęcia w branży ecommerce. Jego autorem ponownie jest Amazon, który po nie tak dawnym zakupie Woot.com zdecydował się na przechwycenie serwisu BuyVIP.

Jak podali dziennikarze Wall Street Journal, cena opisywanej transakcji sięgnęła 96,5 miliona dolarów. Dla porównania wspomniany Woot był podobno kupiony za 110 mln USD (tak podawał TechCrunch).

BuyVIP.com to sklep internetowy wymagający rejestracji przed zobaczeniem oferowanych produktów i ich zakupem. Dzięki temu oferuje swoim użytkownikom spore zniżki na dostępne towary. Firma ma swoją siedzibę w Madrycie, ale działa w wielu krajach europejskich. W sumie BuyVIP odwiedza aż siedem milionów użytkowników.

W Polsce BuyVIP działa w ramach Grupy Allegro i rywalizuje m.in. z Bao.pl oraz Zlotewyprzedaze.pl. Kilka słów na temat zamkniętych sklepów internetowych napisałem TUTAJ.

Kolejne przejęcia Amazonu prowadzą do umocnienia firmy i zbierania coraz ciekawszych pomysłów na e-handel w sieci. Wyraźnie widać jednak częściowy zwrot firmy w kierunku stron ecommerce, które oferują duże rabaty dla użytkowników.

Można się zastanawiać, która firma jest teraz w kolejce do przejęcia. Niektórzy analitycy rynkowi stawiają na klona Groupona lub samego Groupona. Zobaczymy, jak Amazon po raz kolejny zaskoczy rynek.

Źródło wiadomości: Mashable

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
21.09.2022

Jak chronić swoją markę? Czym jest cykl życia domeny?

Adrianna Szałańska

Adrianna Szałańska

Social media & relations expert
cyberfolks.pl

Artykuł
19.09.2022

Dlaczego warto tworzyć MVP w e-commerce

Marek Kich

Marek Kich

CEO & Podcaster (Sztuka e-Commerce)
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę