Portal KodyRabatowe.pl obchodzi właśnie czwarte urodziny – projekt wystartował w październiku 2010 roku. W tamtym czasie strona oferująca kody ze zniżkami na zakupy w sklepach internetowych przez wielu ekspertów była traktowana głównie jako ciekawostka. Jednak platforma, którą założyli studenci z Krakowa, szybko zyskała uznanie na rynku e-commerce.
Dziś to największy gracz w swoim segmencie. Portal należy do polskiej grupy International Coupons, firmy która prowadzi działania w 12 krajach na całym świecie.
Perspektywy dla rynku e-commerce są w Polsce niezwykle obiecujące. Z najnowszej analizy PMR wynika, że w 2014 roku wartość e-handlu wyniesie ponad 27 mld złotych. To kolejny rok wzrostów, który wykorzystują KodyRabatowe.pl.
– Na początku musieliśmy przekonać Polaków, że kody rabatowe to realne oszczędności. W USA i Europie Zachodniej taki model sprawdza się doskonale. Innym wyzwaniem było zaprojektowanie platformy, która będzie łatwa w obsłudze oraz zapewni klientom dostęp do szerokiego asortymentu produktów – tłumaczy Szymon Dobosz, CEO w International Coupons.
Po dwóch latach, zakończonej sukcesem walki o polskiego klienta, nadszedł czas na ekspansję na inne rynki. W 2012 roku kolejne wersje językowe portali zainaugurowały działalność w Wielkiej Brytanii, Czechach, Hiszpanii, Włoszech oraz Brazylii i Rosji. Dla firmy był to moment przełomowy.
– Ciężka praca całego zespołu oraz efektywny model biznesowy przyniosły świetne efekty. Jesteśmy dumni, że jako polski startup osiągnęliśmy sukces – wyjaśnia Szymon Dobosz, CEO w International Coupons i zaraz dodaje – Oczywiście mamy świadomość, że w tym biznesie nie można osiadać na laurach. W zanadrzu mamy kilka niespodzianek.
Nadchodzący 2015 rok to kolejne wyzwania, a International Coupons zbroi się na potęgę – do zespołu dołączyli eksperci z wieloletnim doświadczeniem w e-commerce jak Radek Tyszko (wcześniej m.in. Ceneo.pl), Łukasz Gwóźdź (Grupa Nokaut, Ceneo.pl, a później cała Grupa Allegro) czy Łukasz Mentel (m.in. Grupa Onet – zumi.pl).
Poza znaczącymi transferami kadrowymi firma właśnie rozpoczyna działania w Indiach. To prawdziwe wyzwanie i zarazem unikalny projekt w historii polskiego e-handlu, który może przetrzeć szlak innym firmom znad Wisły. To także kolejny dowód na to, że dobrze rozwijany startup może przekształcić się w rentowny biznes.
KodyRabatowe.pl to także już po raz drugi partner premium akcji Dzień Darmowej Dostawy, organizowanej przez eKomercyjnie.pl.
Źródło: informacja prasowa