Kobiecy opis produktu w sklepie internetowym na przykładzie MniamMniam.pl

Ekomercyjnie

Ewa Bartnik

W komentarzu do mojego poprzedniego materiału Marek Zakrzewski (Markos) poprosił o ocenę opisu produktu w jego sklepie internetowym MniamMniam.pl. Proszę bardzo :-) Produkt ma piękną nazwę – Orzechy pekan w miodzie waniliowym (LINK). Nie chciałam się rozpisywać w komentarzu, dlatego postanowiłam tę krótką analizę ująć w oddzielny wpis.

Co mi się podoba?

  1. Zachęcająca nazwa produktu sprawia, że chce się przeczytać opis i dowiedzieć, co to takiego.
  2. Od razu w oczy rzucają się najważniejsze informacje, które wpływają na pozytywne postrzeganie sklepu i zwiększają komfort dokonywania zakupów: dostępność w ciągu 24 godzin, linki do kosztów dostawy, gwarancja najniższej ceny i specjalna rekomendacja „MniamMniam.pl poleca”. Po kliknięciu w odpowiednie linki dowiadujemy się, że właśnie trwa promocja na wysyłkę kurierem, że nigdzie nie znajdziemy tego produktu w niższej cenie oraz, że sklep daje nam pełną gwarancję na produkt i bezwarunkowo zwróci pieniądze, jeśli tylko coś nam się nie spodoba. Myślę, że to znakomity sposób realizacji punktu 8 z poprzedniego wpisu. Mnie by nawet przez myśl nie przeszło, żeby szukać tego produktu w innym sklepie.
  3. Opis jest bardzo szczegółowy. Co ciekawe, wszystkie cechy produktu przedstawione są przez pryzmat jego zastosowania oraz pozytywnych emocji, jakie wywołuje u ludzi. Aktywuje też myślenie kontekstowe – ja na przykład nie wiedziałabym, co z tymi orzechami robić. Sklep przychodzi mi z pomocą i podsuwa gotowe propozycje podania. Przyjrzyjmy się poniższym fragmentom tekstu:
    • „wyśmienita mieszanka, która błyskawicznie wywołuje uśmiech na buzi”;
    • „oryginalny prezent dla Bliskiej Osoby, w której zawsze wzbudzą moc pozytywnych uczuć”;
    • „dużo słodyczy i energii oraz zdrowia”;
    • „kiedy masz już wszystkiego dość, sięgnij po kilka łyżeczek tego oryginalnego, całkowicie naturalnego smakołyku”.
  4. Opis podkreśla, że produkt jest w 100% naturalny, wyprodukowany metodą domową specjalnie dla sklepu MniamMniam.pl, a użyty do jego produkcji miód pochodzi z ekologicznych terenów Polski. Nie pisałam o tym wcześniej, ale kobiety są dużo bardziej wrażliwe na sprawy dotyczące środowiska naturalnego. Warto więc podkreślać, że nasze produkty są przyjazne środowisku oraz zdrowe dla człowieka. MniamMniam.pl robi to bardzo dobrze.
  5. MniamMniam.pl stara się pobudzić swym opisem zmysły kobiet. Opis działa bodźcami innymi niż wzrokowe – dużo sformułowań odnosi się do zapachu i smaku, czyli najważniejszych cech produktu.

Co mi się nie podoba?

  1. Brak zdjęć produktu. Dziwi mnie fakt, że ich nie ma, skoro produkt jest robiony specjalnie na zlecenie sklepu i dostępny od ręki. Próbuję sobie te orzechy wyobrazić, ale przychodzi mi to z trudem. Domyślam się jedynie, że są niewielkie (krojone?), bo jest wzmianka, że smakołyk je się łyżeczką.
  2. Brakuje mi informacji o wadze produktu. Na samym dole jest informacja, że produkt pakowany jest w słoiki o pojemności 200 ml. Ale ile jest samych orzechów, tego już nie wiem. Poza tym, informacja o ilości produktu w opakowaniu powinna, moim zdaniem, być zamieszczona także w boxie po prawej stronie, najlepiej gdzieś między ceną a liczbą zamawianych sztuk. Wtedy, przy wkładaniu produktu do koszyka, nie trzeba błądzić po opisie w poszukiwaniu tej informacji.
  3. Opis jest trochę za długi w stosunku do ilości informacji, jakie przekazuje. Ciągłe powtarzanie tego samego (np. że produkt jest w 100% naturalny) męczy i zaczyna brzmieć jak marketingowa papka. Poza tym, jak coś powtarza się zbyt dużo razy, to człowiek w końcu zaczyna się w tym doszukiwać elementów manipulacji.
  4. Moje wątpliwości wzbudza jeszcze jedna rzecz. Co mają orzechy pekan do orzechów makadamia? Nie znam się specjalnie na orzechach, ale rzut oka w Google pozwala się dowiedzieć, że to dwa różne rodzaje. Mała nieścisłość, czy może i jedne, i drugie polecane są na serce? (Mam nadzieję, że Markos to wyjaśni).

Ogólnie w opisach produktów w sklepie Marka podoba mi się to, że są zróżnicowane. W zależności od rodzaju asortymentu, pisane są w różny sposób i mają różną długość. W każdym z nich można jednak znaleźć charakterystyczne dla kobiet klucze komunikacji.

Sklep MniamMniam.pl uderza w kobiecy target bardzo zróżnicowanymi środkami i z tego co wiem, rezultaty tych działań są bardzo dobre. Podziwiam sprzedawców, którzy nie tylko dobrze znają i rozumieją swoich klientów, ale jeszcze potrafią do nich odpowiednio przemówić. Brawo Panowie!

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.05.2022

ROI, ROAS… czas na ROR w Twoim e-commerce!

Marcelina Lipska

Marcelina Lipska

CEO, Digital Marketing Consultant & Strategist
f1brand.pl

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę