Kobieca twarz polskiego e-commerce

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

W branży e-commerce, jeszcze do niedawna zdominowanej przez mężczyzn, coraz częściej widać kobiecą rękę. Panie nie tylko szkolą się z prowadzenia własnego e-biznesu, ale również próbują swoich sił w mało „kobiecych” gałęziach e-handlu – tak działają m.in. sex shop LoveBay, sklep z akcesoriami samochodowymi Carpoint czy zarządzany przez siostry BoxForFox.

Handel internetowy to branża tradycyjnie zdominowana przez sprzedawców płci męskiej – jednak według wyliczeń serwisu Home.pl, pod koniec zeszłego roku 27 proc. e-sklepów w Polsce było prowadzonych przez panie.

Polki bardzo często wchodzą w te gałęzie e-handlu, które są uznawane za typowo kobiece, np. hand made, odzież czy dodatki. Tak swój biznes rozpoczęły właścicielki m.in. NaLudowo.pl, Paper Fashion.pl, Agugu.pl czy PuszystaSzafa.pl. Zauważamy wzrost zainteresowania prowadzeniem własnego e-biznesu przez kobiety. Świadczy o tym np. odsetek pań biorących udział w warsztatach Akademii Biznesu Internetowego – mówi Tomasz Henel, trener Akademii Allegro.

Na przestrzeni ostatniego roku Akademia Allegro, czyli edukacyjny projekt serwisu allegro.pl, prowadziła dwudniowe warsztaty dla początkujących e-przedsiębiorców w 50 miastach powiatowych (styczeń 2011-luty 2012) w czterech województwach. Łącznie przeprowadzono zajęcia dla ok. tysiąca sprzedawców internetowych.

W regionie mazowieckim 58,9 proc. uczestników stanowiły, o dziwo, kobiety. Na Warmii i Mazurach założeniem swojego biznesu w sieci było zainteresowanych już 43,2 proc. pań. Podobny odsetek (39,3 proc.) uczestnictwa Polek wśród sprzedawców internetowych zanotowaliśmy w kujawsko-pomorskim. Natomiast w łódzkim o zarabianiu na sprzedaży w sieci myśli co trzecia kobieta – wylicza Damian Łukasiewicz, koordynator warsztatów Akademii Allegro.

Można się spodziewać, że udział kobiet w handlu internetowym będzie stale wzrastał. Podobnie, jak liczba kobiet kupujących w sieci – jeszcze niedawno to właśnie mężczyźni dominowali wśród klientów platform handlowych czy e-sklepów. Według badań CB Richard Ellis to wciąż panowie robią zakupy w sieci z większą częstotliwością, ale to kobiety zostawiają o wiele większe pieniądze u internetowych sprzedawców. Panie również coraz odważniej wchodzą w branżę e-commerce, chwytając się nawet tych gałęzi e-handlu postrzeganych jako „męskie”.

Kobiety w e-commerce są chwalone za szczególnie analityczne podejście do swoich biznesów internetowych – zarówno na etapie już działającej firmy, jak i tej w fazie projektowania. Podobnie uważa właścicielka sklepu internetowego BoxForFox: – Kobiety, które biorą się za własny e-biznes są przeważnie bardzo dobrze zorganizowane, obowiązkowe i rzetelne. Potrafią zajmować się kilkoma rzeczami naraz i dobrze im to wychodzi, bo przecież tak jest w życiu – twierdzi Marta Góralska.

Źródło: Akademia Allegro

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.05.2022

ROI, ROAS… czas na ROR w Twoim e-commerce!

Marcelina Lipska

Marcelina Lipska

CEO, Digital Marketing Consultant & Strategist
f1brand.pl

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę