Klienci w sieci nie tolerują opcji „zamknięte”

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Czego oczekujemy od e-sklepów? Wbrew pozorom e-klientom nie chodzi wyłącznie o oszczędności. Dla wielu osób decydujących się na zakupy przez kliknięcie myszką, liczy się elastyczność i wygoda zakupów, a internetowi sprzedawcy nie mogą sobie pozwolić na chwilę przerwy, bo zwyczajnie stracą klientów.

Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych w ramach raportu eCommerce 2011, klienci korzystający z zakupów internetowych cenią sobie przede wszystkim dostępność przez całą dobę (62% respondentów), dostawę prosto do domu (57%) oraz oszczędność czasu (57%). Dopiero w drugiej kolejności brane od uwagę są niższe ceny towarów (48%) oraz ich większa dostępność (43%). Rzadziej wymieniano łatwe porównywanie ofert (41%), dużą ilość informacji o produktach (34%) oraz inne zalety. Wnioski są jasne – to właśnie kwestia dostępności oraz oszczędności czasu stanowi dla klientów e-sklepów priorytet. Szukają oni witryn niezawodnych, zawsze dostępnych – tych szanujących cenny czas klienta.

Najistotniejsze, lecz jednocześnie najcięższe zadanie, leży po stronie właściciela witryny, który musi się zmierzyć z licznymi problemami technicznymi, błędami ludzkimi czy wręcz celowym działaniom na szkodę e-sklepu ze strony cyberprzestępców. Każdy z tych czynników może doprowadzić do awarii strony i jej zniknięcia z internetu. W tej kwestii przeciwności informatyczne stanowią czwarty co do częstotliwości występowania problem – a pierwszy, na który mamy realny wpływ. Mimo wszystko osiągnięcie pełnej niezawodności jest przy obecnych uwarunkowaniach technologicznych rzeczą niemożliwą. Żadna firma nie jest w stanie zagwarantować całkowitego, nieprzerwanego działania witryny. Dążyć można jedynie do maksymalnego obniżenia progu awaryjności. „Właściciel sklepu, który zainwestuje w odpowiednie narzędzie monitorujące znacznie zwiększa dostępność witryny w skali roku. Prowadzony co kilka minut monitoring sprawdza także prawidłowe działanie aplikacji webowych co pozwala wychwytywać konkretne błędy i dokładnie definiować kod odpowiedni za ich występowanie. Przekłada się to na proste i szybkie usunięcie przyczyny awarii” – mówi Tomasz Kuźniar, Prezes Zarządu Monit24.pl, lidera usług monitorowania stron WWW i serwerów w Polsce.

Dlaczego tak ważne jest dbanie o zupełną niezawodność? Ponieważ konkurencja nie śpi i wszelkie nasze potknięcia działają na jej korzyść. Policzono, że każdy użytkownik wchodzący na stronę potrafi ocenić jej wartość już w ciągu trzech sekund od pierwszego kliknięcia. Jeśli strona nie załaduje się w czasie przypadającym na podejmowanie decyzji, istnieje duże prawdopodobieństwo, że internauta zarzuci ją, wędrując na konkurencyjne WWW.

Choć żywotność e-sklepów wydłuża się, wciąż obserwujemy raczej dużą rotację rynku – największą grupę stanowią sklepy działające nie dłużej niż dwa lata. Aby utrzymać się na rynku i przywiązać do siebie coraz bardziej wymagającego klienta, firmy muszą dbać o cel nadrzędny – finalnego adresata witryny, który nie może trafić na niedziałającą stronę sklepu.

Źródło: Monit24

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę