59 proc. kupujących czytniki ebooków stanowią kobiety, tak wynika ze statystyk prowadzonych przez sklep internetowy OleOle.pl – jednego z czołowych e-sprzedawców w dziedzinie elektroniki użytkowej. Tendencję tą można nie tylko wytłumaczyć zamiłowaniem pań do czytania, ale również tym, że wiele kobiet gustuje w rzeczach modnych i stylowych.
Nadal 40 proc. klientów decydujących o zakupie pralki, zmywarki, lodówki czy innych sprzętów AGD stanowią kobiety. Mężczyźni natomiast dominują jako klienci w kategorii sprzętu RTV – robi to aż 77 proc. panów. Mimo to, statystyki mogą wskazywać na pewien przełom. W ubiegłym roku 14 proc. kobiet zakupiło iPady i tablety multimedialne, 18 proc. wyposażyło swoje domy w zestawy kina domowego, 22 proc. kupiło projektory multimedialne, a aż 36 proc. kobiet nabyło iPody oraz odtwarzacze mp3.
Oprócz tego, 27 proc. sumy wszystkich urządzeń mobilnych nabywanych w sklepie internetowym OleOle.pl stanowią te zakupione przez kobiety – 18 proc. z tego stanową smartfony. Najwięcej tego rodzaju urządzeń kupują panie w województwie mazowieckim, a najmniej mieszkanki województwa opolskiego, podkarpackiego i pomorskiego.
Kobiety coraz częściej kupują również aparaty cyfrowe i lustrzanki. Aż 27 proc. pań zdecydowało się na zakup aparatu cyfrowego, a 25 proc. zakupiło lustrzankę. Fotografia jako dziedzina sztuki od dawna była silnie reprezentowana przez kobiety, dlatego projektanci aparatów coraz częściej starają się pogodzić techniczne możliwości z wizualnym wyrafinowaniem, tak aby bardziej odpowiadały damskim gustom.
Źródło: OleOle.pl