Jak wyglądały świąteczne zakupy Polaków w 2011 roku?

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Mimo niepokojących informacji ekonomicznych, które płyną z rynków finansowych Europy Zachodniej, w Polsce zanotowano pozytywne sygnały dotyczące wzrostu konsumpcji. Rok 2011 był rekordowy pod względem ilości rzeczy zakupionych w Internecie. Według szacunków Centre for Retail Research, w blisko 11 tys. sklepach internetowych w Polsce, konsumenci wydali kwotę ponad 17,5 miliarda zł.

Polacy coraz chętniej robią świąteczne zakupy on-line. Według badania „Preferencje Świąteczne Polaków” IIBR/Gemius, przeciętny Polak przeznaczył na upominki średnio 460 zł, co stanowi około 1/5 średniego wynagrodzenia netto.

Ten wynik nie dziwi, bowiem zamiast spędzać czas w kolejkach, wielu Polaków woli usiąść wygodnie przed komputerem i szukać prezentów w sieci. Wśród upominków najchętniej kupowanych przez Internet, największą popularnością cieszyła się elektronika, odzież, książki, filmy, muzyka i podróże. Rzadziej sięgano po produkty luksusowe, takie jak biżuteria czy zegarki.

Trzeba również wspomnieć, że ważną rolę odgrywały w tym roku terminy dostawy. Bezpiecznym i ostatecznym terminem wysyłki prezentów – tak, jak co roku – była połowa grudnia. Mimo, że spedytorzy mieli przed świętami pełne ręce roboty, dzięki sprzyjającym warunkom pogodowym udało się dostarczyć paczki na czas.

Z sondażu przeprowadzonego na zlecenie Deutsche Bank PBC przez Instytut Homo Homini wynika, że za prezenty kupowane w 2011 roku, 70% Polaków zapłaciło gotówką, 14% kartą debetową, a niecałe 13% skorzystało z karty kredytowej. Niemal 4% ankietowanych pożyczyło gotówkę od znajomych i rodziny, a 2% kupiło prezenty na raty.

Zastanawiająca jest mała popularność tej ostatniej formy płatności. Niedawno powstał serwis aukcyjny wszystkonaraty.pl, który ma być alternatywą dla platform oferujących jedynie tradycyjne formy płatności. Ma on umożliwić szybką i bezpieczną płatność za cały koszyk jednym skonsolidowanym kredytem. Twórcy portalu szczególny nacisk kładą na uproszczenie formalności. Obecnie serwis działa w wersji beta, ale wiadomo, że pierwsi chętni już czekają na uruchomienie pełnej funkcjonalności na początku 2012 roku. Być może jego obecność na rynku sprawi, że odsetek zakupów na raty on-line w przyszłym roku wzrośnie.

Źródło: Wszystkonaraty.pl, Deutsche Bank PBC

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Artykuł
29.04.2022

Jaki wpływ będą miały zmiany w targetowaniu reklam na Facebooku dla branży e-commerce?

Dagmara Rżyska

Dagmara Rżyska

Performance Specialist
f1brand.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę