Jak wygląda e-commerce we Francji i Belgii?

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Francuska Federacja eCommerce – Fevad, opublikowała raport dotyczący sytuacji e-handlu we Francji w I kwartale 2012 roku. Według raportu, liczba konsumentów online w tym kraju zwiększyła się do 31 milionów – o 24% więcej niż w I kwartale 2011 roku. Ponadto, coraz więcej sklepów internetowych przyczynia się do wzrostu sprzedaży internetowej – ich liczba wynosi już 104 tysięcy, to o 20% więcej niż w zeszłym roku. Od stycznia do marca, Francuzi wydali w nich ponad 11 mld euro.

„Częstotliwość zakupów online we Francji ciągle się zwiększa” – mówi Bertrad Krug, dyrektor działu mierzenia efektywności e-zakupów w firmie Mediametrie. Ilość transakcji handlowych w sieci wzrosła w I kwartale o 30% w stosunku do tego samego okresu w 2011 roku.

Rośnie również liczba e-konsumentów. Jak mówi Marc Lolivier, dyrektor generalny Federacji Fevad „Liczba konsumentów robiących zakupy online, rośnie szybciej, niż liczba przybywających użytkowników sieci”. Rośnie również zaufanie Francuzów do e-zakupów. Według badań, ponad 67,7% respondentów twierdzi, że czuje się komfortowo kupując w Internecie – to o 6% więcej niż w roku 2011. „Oprócz gwałtowenego wzrostu e-konsumentów, istotne jest to, że wydają w sieci coraz więcej i więcej” – dodaje Lolivier.

Federacja Fevad opublikowała również listę najczęściej odwiedzanych witryn e-commerce we Francji w I kwartale 2012 roku:

Na szczycie listy plasuje się Amazon.fr z 12,65 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. Drugie miejsce należy do PriceMinister z ponad 9,02 mln odwiedzających, następnie miejsca zajmują eBay, Cdiscount oraz Fnac.

We Francji zauważono również kilka trendów m.in. rosnącą popularność zakupów online wśród konsumentów powyżej 65 roku – stanowią oni o 22% więcej niż w I kwartale 2011 roku. Ilość kupujących online rośnie również poza dużymi miastami – tam wskaźnik wzrósł o 12%. Ponadto, coraz popularniejsze stają się zakupy za pośrednictwem smartfonów i tabletów – aż 82% wśród 1000 ankietowanych właścicieli iPodów przyznało, że robi zakupy przez te urządzenia mobilne.

Rynek e-commerce rośnie również w Belgii – tam sprzedaż online w 2011 roku wzrosła o ponad 20% w porównaniu do 2010 roku i osiągnęła wartość 1,1 mld euro. Zgodnie z raportem BeCommerce, wzrost ten wciąż będzie się utrzymywał. Analitycy prognozują, że łączna wartość sprzedaży online w bieżącym roku wyniesie 1,18 mld euro.

Zdecydowana większość belgijskich e-sprzedawców (83% respondentów) jest optymistycznie nastawiona na przyszłość handlu w sieci i spodziewa się w tym roku wzrostu sprzedaży o 10%. Zauważono również, że coraz więcej dużych sieci handlowych będących dotychczas offline, przenosi się internetu. Wśród nich są m.in. e5mode, Brantano i Kiabo, sportowy detalista Decathlo, sieć spożywcza Delhaize, a także mistrz czekolady Pierre Marcolini.

Mimo gwałtownego rozwoju w kraju, belgijski rynek e-commerce zaczyna pracować nad swoim kolejnym celem – rozszerzeniem e-sprzedaży na arenę międzynarodową.

Źródło: Internet Retailer

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
07.12.2022

6 największych pułapek analizy zachowań klientów i jak w nie nie wpaść

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

Head of marketing
cux.io

Artykuł
06.12.2022

Marketplace bez prowizji. wszystko.pl – platforma „charytatywna” czy celowy kierunek pod prąd?

Adrian Burtan

Adrian Burtan

Specjalista ds. marketingu treści i PR
wszystko.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę