Ostatnio mamy istny wysyp infografik, z których dowiemy się wielu ciekawych rzeczy dotyczących światowego e-commerce. Tym razem w ręce wpadły nam informacje na temat Azji, a dokładniej Chin. Nie ma co ukrywać, jest to jeden z najmocniejszych sektorów branży w sieci, głównie ze względu na potencjał nabywczy tamtejszej ludności. Według obliczeń, to właśnie ten rynek może stać się największym w 2013 roku.
Świadczą o tym dane zbierane w ciągu ostatnich lat. Alibaba Group podaje, że w 2012 roku wielkość zakupów online zrobiona przez chińskich użytkowników wyniosła 265 miliardów dolarów.
Zakupy zrobiło 242 miliony użytkowników, co stanowi o 75 milionów klientów więcej, niż w USA. 48% kupujących to kobiety, zaś 52% to mężczyźni. 44% osób przy podjęciu decyzji kieruje się sieciami społecznościowymi, a 12% do zakupów używa telefonów komórkowych. Średnia wartość zakupów na osobę w 2012 wyniosła 1054 dolary, co jest kwotą o 300 dolarów mniejszą, niż średnia rynku amerykańskiego. 60% kupujących ma przychody poniżej 320 dolarów miesięcznie. 9 na 10 osób za zakupy płaci, poprzez systemy płatności elektronicznych. 61% klientów ma od 18 do 30 lat.
Jeśli zapytamy, dlaczego Chińczycy kupują w sieci, otrzymamy następujące odpowiedzi:
- Produkt jest tańszy niż w sklepie stacjonarnym – 52%
- Wygoda – 19%
- Większy wybór produktów – 16%
- Więcej informacji na temat produktu – 6%
Z drugiej strony aż 66% kupujących obawia się złej jakości produktu.
Najczęściej wybieranymi sklepami są: Tmall – 54% i 360buy – 17%.
Najczęściej kupowanymi rzeczami są:
- Ubrania – 68%
- Wyposażenie mieszkań – 39%
- Produkty cyfrowe – 39%
- Elektronika – 37%
- Książki – 33%
- Kosmetyki – 30%
Jak widać poniżej, rynek ten prężnie się rozwija – do 2015 roku będzie prawie dwa razy większy, niż rynek amerykański.
Zobacz całą infografikę:
Źródło: Alibaba.com