Jak wygląda automatyzacja obsługi w sklepie internetowym? [infografika]

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

istore2Automatyzacja obsługi w sklepie internetowym wynika nie tyle z wygody. To naturalna odpowiedź na obecne warunki prowadzenia biznesu. Czas to pieniądz – jak świetnie znamy to hasło. Czasami jednak sami nie zdajemy sobie sprawy, jak jest on cenny. Czas, jak inne cenne rzeczy można zamieniać na pieniądze. I odwrotnie. Choć jest to już mniej przyjemne, kiedy za pieniądze trzeba kupować czas innych. Jak zaoszczędzić prowadząc sklep internetowy? Na przykład wykorzystując integratory z popularnym oprogramowaniem zewnętrznym.

Czy to się opłaca?

Myśląc o zakupie integratora nasuwa się pytanie, czy warto i jaki będzie zwrot z tej inwestycji. Weźmy dla przykładu czas potrzebny na przeniesienie zamówień z panelu sklepowego do programu magazynowego czy programu nadającego przesyłki (np. do Elektronicznego Nadawcy poczty). Ręczne przepisywanie 40 zamówień zajmuje ok. 35 minut. Może wydawać się niedużo, ale jednak ktoś to musi zrobić. Zauważmy, że jest to przenoszenie danych, które w prosty sposób mogą być przesyłane automatycznie, w zaplanowanych odstępach czasowych. I – co ważne – bez pomyłek, których wyjaśnianie potrafi zająć kilka dni. Tymczasem miesięczne koszty korzystania z integratora zaczynają się już od kilkunastu złotych. Jeśli zatrudnisz pracownika, aby wykonywał tę powtarzalną pracę ręcznie, zapłacisz mu za to znacznie więcej.

Zrobisz sam, będzie za darmo

Wg danych sprzed roku, przy obsłudze większości sklepów internetowych pracują ok. 1-2 osoby. Oznacza to, że jako właściciel masz w zasadzie wszystkie obszary działań (od marketingu po realizację zamówień) pod kontrolą. Z jednej strony jest to dobre rozwiązanie – wydaje się, że panujesz wówczas nad całością. Poza tym skoro robisz to sam, jesteś przekonany, że robisz to dla swojego biznesu za darmo. Nic bardziej błędnego – gdybyś zlecił tę pracę innym, musiałbyś za to zapłacić. Warto pamiętać przy tym, że angażujesz siebie, a właściciel jest przecież najlepszym pracownikiem. Jeśli skupisz się na wykonywaniu prostych, powtarzalnych czynności, to nie będzie komu pomyśleć o rozwoju biznesu.

Precyzyjne i szybkie działanie

Poczucie panowania nad wszystkimi procesami jest tak naprawdę złudne. Wykonując powtarzalne czynności bardzo łatwo popełnić błąd. Postawmy się w roli kupującego on-line. Jak wiadomo, jednym z motywatorów zakupów w Internecie jest oszczędność czasu. Tymczasem błąd e-sklepu, np. związany z niewłaściwym adresem dostawy, może tę przewagę konkurencyjną sprzedawców internetowych zniweczyć. Koszt w tym przypadku, to składowa konieczności przekierowania paczki i utrata zaufania klienta, który za drugim razem może wybrać Twojego konkurenta.

Nie kupuj kota w worku

Wartość dodana z korzystania z integratorów z oprogramowaniem zewnętrznym jest znacząca. O zaletach warto przekonać się w praktyce. Większość takich aplikacji możesz przetestować przed zakupem bez żadnych opłat. Kilka dni testów pozwoli ocenić, czy program spełnia oczekiwania i tym samym, czy warto w niego zainwestować.

automatyzacja-w-sklepie-internetowym-infografika

Źródło: iStore.pl

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę