Jak sklep ANSWEAR.com zwiększył przychody dzięki optymalizacji konwersji?

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Optymalizacja konwersji to proces, który często w strategiach rozwoju sklepów internetowych jest spychany na dalszy plan albo całkowicie pomijany. Tymczasem po przekroczeniu pewnego poziomu krytycznego ruchu, straty lub zyski na tym polu mają spory wpływ na komercyjny sukces przedsięwzięcia. W zaplanowaniu zmian powinien pomóc case udostępniony przez Conversion.

Projekt optymalizacji konwersji zrealizowany przez firmę Conversion na zlecenie ANSWEAR.com zakończył się zdaniem obu podmiotów pełnym sukcesem. Obiektywny test A/B wykazał, że przygotowana przez Conversion nowa ścieżka zakupowa okazała się być o 8,76% bardziej efektywna, niż jej wersja oryginalna – dokładnie o taką samą wartość wzrosną przychody sklepu ANSWEAR.com po wdrożeniu nowej ścieżki na stałe.

Oto wybrany fragment wspomnianego case study:

Kluczowe okazały się zmiany w obrębie procesu składania zamówienia (w tym przede wszystkim koszyk). Jedna z hipotez postawionych po przeanalizowaniu danych ilościowych i jakościowych mówiła, że użytkownicy po dodaniu produktu do koszyka nie są pewni czy wybrali odpowiedni kolor i rozmiar. Jak wskazywały dane ilościowe z Google Analytics, wiele osób dodawało produkt do koszyka, po czym usuwało go i następnie wybierała inne odmiany (kolor, rozmiar) tego samego towaru. Co więcej, nawoływanie do akcji związane z zapisaniem do newslettera odciągało uwagę wielu kupujących od zaprojektowanej ścieżki zakupowej. Wielu użytkowników rezygnowało również z zakupów ze względu na to, że nie wiedzieli jak wykorzystać posiadane kupony rabatowe.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się, na czym dokładnie polegały zmiany, zarekomendowane przez Conversion i jak wyglądał przebieg projektu optymalizacji konwersji w sklepie ANSWEAR.com, pobierzcie i przeczytajcie udostępnione case study – klikajcie tutaj (jedyny warunek: trzeba podzielić się stroną ze swoimi znajomymi na Facebooku, Twitterze lub BLIPie).

Źródło: Conversion

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę