Przechowywanie sezonowych rzeczy i dokumentacji to problem wielu małych i średnich sklepów internetowych. Dlatego też poszukują one nowoczesnych rozwiązań, które ułatwią im magazynowanie towaru i pozwolą na jego szybki transport do klienta. Oprócz wykorzystania własnych magazynów i piwnic, coraz bardziej popularny wśród firm staje się wynajem samoobsługowych komórek – self storage.
Prowadząc sklep internetowy należy zatroszczyć się nie tylko o jego dobrą reklamę, ale również o lokalizację i wielkość biura dopasowanego do potrzeb danej firmy. W przypadku oferowania klientom dużych i sezonowych produktów takich jak np. meble, warto poszukać też odpowiedniego miejsca, w którym będzie można je przechowywać. Jednym z rozwiązań jest budowa własnego magazynu.
Przechowywanie towaru
„Nasza firma posiada 3 duże magazyny, w których przechowywana jest większość mebli oferowanych w sklepie internetowym. Część towaru znajduje się też na ekspozycjach w kilku mniejszych punktach sprzedaży oraz sklepach partnerskich” – mówi Michał Kowalski, przedstawiciel internetowego sklepu meblowego. „Taka organizacja znacznie ułatwia nam szybką realizację zamówień” – dodaje.
Ze względu na wysokie koszty, nie wszystkie sklepy internetowe mogą sobie jednak pozwolić na budowę własnego magazynu czy jego wynajem. Mniejsze firmy często kupują więc towar dopiero, gdy otrzymają zamówienie od klienta. Istnieje wtedy ryzyko, że zakupiony właśnie produkt będzie niedostępny w hurtowni czy u producenta. Inne sklepy korzystają z piwnic, w których jednak niektóre rzeczy narażone są często na wilgoć. Nieefektywność tradycyjnych rozwiązań sprawia, że właściciele sklepów internetowych poszukują niestandardowych rozwiązań. Jednym z takim rozwiązań są – coraz bardziej popularne wśród polskich firm – samoobsługowe magazyny, czyli self storage.
„Zgłasza się do nas coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw, które poszukują miejsca na przechowywanie towaru, dokumentacji czy sprzętu biurowego. Są to przede wszystkim sklepy internetowe, firmy komputerowe, a także przeprowadzkowe. Obecnie podmioty z sektora MŚP stanowią około 30% naszych klientów” – mówi Dorota Sztuba z poznańskiego Euro Self Storage Komórki do Wynajęcia.
Elastyczność działania
W odróżnieniu od tradycyjnych rozwiązań takich, jak np. piwnica, w komórkach self storage nie należy obawiać się wilgoci, a tym samym zniszczenia przechowywanych rzeczy. Wynajmujący mają do dyspozycji schowki o powierzchni od 1 do 22 m². Każdy z nich otrzymuje też specjalną kartę wstępu, która umożliwia całodobowy dostęp do magazynu. W momencie otrzymania zamówienia można więc łatwo zabrać potrzebne rzeczy i wysłać je do klienta. W zależności od potrzeb, firmy wynajmują komórki zarówno na krótszy jak i dłuższy okres czasu.
Jak przyznaje Dorota Sztuba, oferty krótkookresowe wybierane są najczęściej przez przedsiębiorstwa planujące remont lub przeprowadzkę. Mogą one być również przydatne dla sklepów internetowych, które nie zdążyły sprzedać rzeczy podczas wyprzedaży i potrzebują miejsca na przechowywanie nowego asortymentu. Self storage jest więc elastycznym rozwiązaniem ułatwiającym właścicielom małych i średnich firm przechowywanie towaru, a tym samym prowadzenie własnego biznesu.
Źródło: Euro Self Storage Komórki do Wynajęcia