Jak kupują konsumenci w Wielkiej Brytanii? 48% budżetu przeznaczają na e-handel

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Brytyjscy konsumenci lubią zakupy online, ale wciąż wydają więcej pieniędzy na zakupy w sklepach tradycyjnych – tak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy BaseKit Platform. Badaniem objęto ponad 1000 konsumentów z Wielkiej Brytanii. Okazuje się, że statystyczny Anglik poświęca 2,4 godziny tygodniowo na zakupy online i wydaje na nie około 116 funtów miesięcznie, natomiast w sklepie tradycyjnym spędza do 1,2 h i zostawia tam łącznie 126 funtów (w sumie daje to 242 funty wydawane co miesiąc na zakupy).

Jeśli chodzi o płeć, kobiety wydają miesięcznie na zakupy średnio 212 funtów (49,5% tej sumy online, 50,5% w tradycyjnych sklepach). Natomiast mężczyźni trochę więcej wydają w sklepach tradycyjnych – 53% swoich dochodów na zakupy, a online 47% – razem 273 funty.

Co ciekawe, zakupami przez Internet szeroko interesują się konsumenci w wieku 55 lat i więcej – 86% z nich przyznaje, że robi zakupy online regularnie. Ponad 1/3 twierdzi, że główną zachętą do tej formy zakupów są bezpośrednie dostawy produktów do domu. Ponadto, badanie ujawnia, że konsumenci wszystkich grup wiekowych cenią e-zakupy za wygodę (60,5% respondentów) oraz łatwość w obsłudze (60,5% badanych).

„Najwięksi sprzedawcy online muszą rozważyć rozwój swoich sklepów pod kątem starszych klientów” – mówi Chris Winstanley, kierownik działu marketingu BasetKit. Starsi Brytyjczycy są coraz bardziej przekonani do robienia zakupów w sieci i mogą w najbliższym czasie przynieść tej branży duże korzyści.

Źródło: Basekit.com / InternetRetailer

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.09.2023

Wdrożenie sklepu internetowego krok po kroku

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę