Brytyjscy konsumenci lubią zakupy online, ale wciąż wydają więcej pieniędzy na zakupy w sklepach tradycyjnych – tak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy BaseKit Platform. Badaniem objęto ponad 1000 konsumentów z Wielkiej Brytanii. Okazuje się, że statystyczny Anglik poświęca 2,4 godziny tygodniowo na zakupy online i wydaje na nie około 116 funtów miesięcznie, natomiast w sklepie tradycyjnym spędza do 1,2 h i zostawia tam łącznie 126 funtów (w sumie daje to 242 funty wydawane co miesiąc na zakupy).
Jeśli chodzi o płeć, kobiety wydają miesięcznie na zakupy średnio 212 funtów (49,5% tej sumy online, 50,5% w tradycyjnych sklepach). Natomiast mężczyźni trochę więcej wydają w sklepach tradycyjnych – 53% swoich dochodów na zakupy, a online 47% – razem 273 funty.
Co ciekawe, zakupami przez Internet szeroko interesują się konsumenci w wieku 55 lat i więcej – 86% z nich przyznaje, że robi zakupy online regularnie. Ponad 1/3 twierdzi, że główną zachętą do tej formy zakupów są bezpośrednie dostawy produktów do domu. Ponadto, badanie ujawnia, że konsumenci wszystkich grup wiekowych cenią e-zakupy za wygodę (60,5% respondentów) oraz łatwość w obsłudze (60,5% badanych).
„Najwięksi sprzedawcy online muszą rozważyć rozwój swoich sklepów pod kątem starszych klientów” – mówi Chris Winstanley, kierownik działu marketingu BasetKit. Starsi Brytyjczycy są coraz bardziej przekonani do robienia zakupów w sieci i mogą w najbliższym czasie przynieść tej branży duże korzyści.
Źródło: Basekit.com / InternetRetailer