Jak będzie wyglądał rynek e-commerce w Chinach w 2016 roku? – raport Forrester Research

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Chiny to największy rynek e-commerce na świecie – tak wynika z najnowszego raportu Forrester Research. Według prognoz, w 2012 roku wartość sprzedaży w tym kraju osiągnie wartość 169,4 mld dolarów, natomiast w 2016 roku podwoi się do 356,1 mld dolarów. Gwałtowny wzrost e-handlu w Chinach jest zatem wielką szansą rozwoju dla firm, które chcą nawiązać współpracę z tym cyfrowym mocarstwem.

Z populacją ponad 1,3 mld ludności, Chiny są bezsprzecznie liderem rynku e-commerce na kontynencie azjatyckim pod względem sprzedaży – która według najnowszych prognoz będzie rosła co roku o 20,41%.

Mimo znacznego wzrostu, tylko 40% Chińczyków robi zakupy przez Internet. To mniej niż Japonia, która wśród populacji ma ponad 69% e-konsumentów, a także Australia w której 58% użytkowników dokonuje zakupów w sieci. Raport przewiduje jednak, że liczba e-konsumentów w Chinach będzie rosła – do 58% w 2016 roku. Obecnie Chiny mają około 190 mln konsumentów, którzy średnio przeznaczają na e-zakupy 3,6h dziennie (2,6h w 2008 roku) – dla porównania, Stany Zjednoczone mają około 170 mln klientów kupujących w sieci.

Jeśli chodzi o wydatki na reklamę internetową, w 2011 roku wyniosły 13% wszystkich wydatków na reklamę w Chinach. Przy 64% użytkownikach sieci poświęcających swój czas na inne media, to mało – tak wynika z raportu przygotowanego przez Boston Consulting Group. Jednak według ocen analityków, poziom ten będzie rósł do 15% w 2015 roku.

Prognozy Forrester Research objęły również rynek e-commerce w Indiach, gdzie roczny wzrost sprzedaży jest przewidywany na 53%. Według autorki raportu – Zji Daniell Wigder, wartość sprzedaży e-handlu w tym kraju przewyższy 1 mld dolarów w pierwszej połowie tego roku i osiągnie poziom 8,8 mld dolarów w 2016 roku. Poniżej przedstawiamy prognozy wartości sprzedaży e-commerce w obszarze Azji i Pacyfiku w 2012 i 2016 roku (w mld dolarów) według Forrester Research.


Źródło: Internet Retailer

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
23.11.2022

Recykling treści – praktyczne zalecenia i przykłady

Jan Kinal

Jan Kinal

CEO
setugo.pl

Artykuł
21.11.2022

Black Friday nie musi być black. Jak się do niego dobrze przygotować?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę