Amerykanie kupujący online wydadzą w tym roku ponad 262 mld dolarów, o 13,4% więcej niż przed rokiem – tak wynika z najnowszego raportu Forrester Research. W międzyczasie, e-commerce w Europie Zachodniej wzrośnie o 14%.
Wydatki e-commerce w Stanach Zjednoczonych szacuje się na około 262 mld dolarów – o 13,4% więcej niż w ubiegłym roku. Do 2017 roku wydatki online osiągną wartość ponad 370 mld dolarów co będzie stanowić prawie 10% średniej rocznej stopy wzrostu, w porównaniu do 2012 roku. Prognozy wydatków nie obejmują m.in. podróży, ale obejmują takie elementy jak artykuły spożywcze, gry wideo i bilety do kina.
Większe wydatki wynikają przede wszystkim z tego, że duże sieci handlowe coraz częściej inwestują w liczne kanały sprzedaży tzw. „omnichannel” – co po polsku możemy przetłumaczyć jako wielokanałowe zakupy, wiążące sklepy z Internetem i mobilnością wraz z rosnącą liczbą konsumentów korzystających ze smartfonów i tabletów. Raport Forrester nazywa to „zwiększonym komfortem zakupów internetowych”.
W zeszłym miesiącu amerykański Departament Handlu ogłosił, że sprzedaż online w USA w 2012 roku wyniosła 225,5 mld dolarów – o 15,8% więcej niż w roku 2011. Internet Retailer szacuje, że e-commerce będzie stanowił 7,6% ogólnej sprzedaży detalicznej – w porównaniu do 6,8% w roku wcześniejszym. Jak wynika ze statystyk, całkowita sprzedaż detaliczna, która obejmuje również sprzedaż e-commerce, osiągnęła w 2012 roku ponad 4,4 trylionów dolarów. Szacuje się zatem, że w 2017 roku, e-commerce za oceanem będzie stanowił 10% łącznej sprzedaży detalicznej w Ameryce (w porównaniu do 8% – średniej z 2012 i 2013 roku). DH oparł swoje szacunki na kwartalnym badaniu ponad 11 tysięcy sklepów internetowych w USA.
„Wzrost sprzedaży detalicznej online będzie wyprzedzać fizyczne sklepy detaliczne. W rezultacie, sklepy te będą traciły w ogólnym udziale sprzedaży w porównaniu do detalistów internetowych.” – wyjaśnia w raporcie wiceprezes i główny analityk e-biznesu Forrester – Sucharita Mulpuru.
Ponadto, raport dodaje, że tylko 4 mln konsumentów w USA dołączy do grona konsumentów online w tym roku, co oznacza, że to właśnie istniejący konsumenci Internetowi będą napędzać większe wydatki online. Jako konsumenci, stają się coraz bardziej doświadczeni w kupowani online i zazwyczaj szybko przechodzą ze stosunkowo niewielkich zakupów, takich jak płyty muzyczne czy książki, na te droższe, bardziej zaangażowane zakupy takie jak meble i urządzenia.
Tymczasem w Europie Zachodniej, wydatki e-commerce wyniosą w tym roku 128 mld euro (165 mld dolarów), o 14,3% więcej niż w 2012 roku (112 mld euro). Prognozuje się, że do 2017 roku wydatki e-commerce osiągną wartość 191 mld euro (247,1 mld dolarów), a roczna stopa wzrostu wyniesie około 11%. Coraz liczniejsze inwestycje w kanały sprzedażowe również będą prowadzić do większych wydatków online.
„Wiele krajów europejskich nadal zmaga się z wyjściem z recesji, jednak sprzedaż online będzie tu stanowić kluczowy obszar wzrostu dla wielu europejskich detalistów i producentów” – mówi raport.
Jednak tempo wzrostu e-commerce zacznie spowalniać – zwłaszcza w Europie Północnej, gdzie wiele konsumentów jest już w pełni zaangażowanych w zakupy internetowe. Natomiast tempo wzrostu pozostanie dwucyfrowe w takich krajach południowych jak Hiszpania i Włochy (roczna stopa wzrostu w Hiszpanii do 2017 roku wyniesie około 18%).
Źródlo: Internet Retailer