Internetowe supermarkety spożywcze – „multi-niszowość”, czyli segmentacja inaczej

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Segmentacja klientów pomaga w każdym biznesie, ale w handlu internetowym oznacza zupełnie nowe możliwości. Nie trzeba dokonywać wyboru pomiedzy „masowy” a „niszowy”. Nie trzeba też wybierać i ograniczać sie do jednej niszy. Ideę „multi-niszowosci” realizuje na przykład spożywczy supermarket internetowy Fresh24.pl – właśnie stworzył kolejną wyspecjalizowana kategorię produktów. Tym razem jest to sekcja „Dla Konesera”, w której znalazły się wykwintne i ekskluzywne produkty dla osób szukających luksusowych towarów, jakie niełatwo znaleźć w zwykłych sklepach.

Obok wielu innych wydzielonych działów – jak np. „Bio/Eko”, „Kuchnie świata”, „Grill” czy „Dziecko” – które klientom pozwalają szybko i wygodnie znaleźć potrzebne artykuły, Fresh24.pl oferuje teraz bogatą kategorię „Dla Konesera”. Stworzenie takiego działu jest przykładem wykorzystania specyficznej przewagi jaką e-supermarkety mają nad tradycyjnymi sklepami.

„W każdym biznesie precyzyjna segmentacja klientów jest ważnym elementem strategii, ale w handlu internetowym możemy wykorzystać ją w nietypowy sposób” – mówi Tomasz Trojanowski, Prezes Zarządu Fresh24.pl – „Tradycyjny sklep jest ograniczony fizyczną wielkością i tzw. długością półki. Nie może mieć w ofercie asortymentu zbyt rzadko kupowanego, bo stałe koszty (czynsz, pensje, media itd.) czynią go nieopłacalnym. Sklep może oczywiście zdecydować się na niszową specjalizację, ale wtedy z kolei traci masowy rynek. My w czysto internetowych supermarketach nie mamy tych ograniczeń, bo nie magazynujemy towarów a kupujemy je na bieżąco u dostawcy pod konkretne zamówienie klienta. Możemy mieć dowolnie szeroki asortyment – łączyć ofertę popularnych towarów z produktami skierowanymi do wąskich grup klientów. Co ciekawsze, możemy kierować ofertę jednocześnie do bardzo wielu nisz. Można to nazwać multi-niszowością”.

Aby wykorzystać tę specyficzną zaletę e-handlu Fresh24.pl wprowadził już wcześniej do oferty produkty w kilku wyspecjalizowanych działach – na przykład „bezgluten”, „kosher”, „dieta Dukana”, „BIO/EKO” czy „bez cholesterolu”. Stworzenie działu „Dla Konesera” jest kolejnym konsekwentnym krokiem w tym samym kierunku. „Właściwie każdy klient należy do jakiejś „mniejszości” i poszukuje specyficznych, konkretnych produktów. We Fresh24.pl będziemy oferować asortyment w wielu niszach, a klienci kupując będą uzupełniać koszyk o produkty ze standardowej oferty” – wyjaśnia Tomasz Trojanowski.

Dla klientów dział „Dla Konesera” we Fresh24.pl to bardzo wygodne rozwiązanie. Polacy otworzyli się na egzotyczne smaki, chcą próbować nowych rzeczy i przyrządzać w domu potrawy, które jadają w restauracjach i podczas zagranicznych podróży. Do tego potrzebne są egzotyczne, wykwintne składniki i produkty – niestety trudno dostępne. Nawet jeśli są w ofercie wyspecjalizowanych sklepów, to wymagają osobnej wizyty poza normalnymi zakupami co wiąże się ze stratą czasu. Poza tym często zdarza się, że akurat tego, czego potrzebujemy, właśnie zabrakło… W sklepie internetowym możemy nie tylko znaleźć unikalne towary w stałej ofercie, ale także wygodnie połączyć ich zamówienie z normalnymi zakupami. Oczywiste dodatkowe zalety wynikają z samego kupowanie przez internet – możemy zrobić to szybciej niż w tradycyjnym sklepie, a do tego wygodnie, siedząc przed komputerem, w dogodnym dla nas czasie – i co ważne, z dowozem do domu o wybranej porze.

Luksusowe produkty w dziale „Dla Konesera” we Fresh24.pl są świeże, bo nie przechowywane długo w magazynach, najlepsze jakościowo i w dobrej cenie. Są dostępne 6 dni w tygodniu, a przy wartości zakupów powyżej 150 zł – w darmowej dostawie do domu. O wyjątkowości „Dla Konesera” stanowi duży wybór produktów (131), ich rozmaitość (19 kategorii) i wielość źródeł pochodzenia. W dziale tym można znaleźć zarówno artykuły zupełnie wyjątkowe i rzadko spotykane, jak również bardziej ekskluzywne i lepsze jakościowo produkty codzienne.

Źródło: Fresh24.pl

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
29.11.2022

Boże Narodzenie a terminowe dostawy – jak wybrać niezawodnego dostawcę?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę