Internetowe supermarkety spożywcze – „multi-niszowość”, czyli segmentacja inaczej

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Segmentacja klientów pomaga w każdym biznesie, ale w handlu internetowym oznacza zupełnie nowe możliwości. Nie trzeba dokonywać wyboru pomiedzy „masowy” a „niszowy”. Nie trzeba też wybierać i ograniczać sie do jednej niszy. Ideę „multi-niszowosci” realizuje na przykład spożywczy supermarket internetowy Fresh24.pl – właśnie stworzył kolejną wyspecjalizowana kategorię produktów. Tym razem jest to sekcja „Dla Konesera”, w której znalazły się wykwintne i ekskluzywne produkty dla osób szukających luksusowych towarów, jakie niełatwo znaleźć w zwykłych sklepach.

Obok wielu innych wydzielonych działów – jak np. „Bio/Eko”, „Kuchnie świata”, „Grill” czy „Dziecko” – które klientom pozwalają szybko i wygodnie znaleźć potrzebne artykuły, Fresh24.pl oferuje teraz bogatą kategorię „Dla Konesera”. Stworzenie takiego działu jest przykładem wykorzystania specyficznej przewagi jaką e-supermarkety mają nad tradycyjnymi sklepami.

„W każdym biznesie precyzyjna segmentacja klientów jest ważnym elementem strategii, ale w handlu internetowym możemy wykorzystać ją w nietypowy sposób” – mówi Tomasz Trojanowski, Prezes Zarządu Fresh24.pl – „Tradycyjny sklep jest ograniczony fizyczną wielkością i tzw. długością półki. Nie może mieć w ofercie asortymentu zbyt rzadko kupowanego, bo stałe koszty (czynsz, pensje, media itd.) czynią go nieopłacalnym. Sklep może oczywiście zdecydować się na niszową specjalizację, ale wtedy z kolei traci masowy rynek. My w czysto internetowych supermarketach nie mamy tych ograniczeń, bo nie magazynujemy towarów a kupujemy je na bieżąco u dostawcy pod konkretne zamówienie klienta. Możemy mieć dowolnie szeroki asortyment – łączyć ofertę popularnych towarów z produktami skierowanymi do wąskich grup klientów. Co ciekawsze, możemy kierować ofertę jednocześnie do bardzo wielu nisz. Można to nazwać multi-niszowością”.

Aby wykorzystać tę specyficzną zaletę e-handlu Fresh24.pl wprowadził już wcześniej do oferty produkty w kilku wyspecjalizowanych działach – na przykład „bezgluten”, „kosher”, „dieta Dukana”, „BIO/EKO” czy „bez cholesterolu”. Stworzenie działu „Dla Konesera” jest kolejnym konsekwentnym krokiem w tym samym kierunku. „Właściwie każdy klient należy do jakiejś „mniejszości” i poszukuje specyficznych, konkretnych produktów. We Fresh24.pl będziemy oferować asortyment w wielu niszach, a klienci kupując będą uzupełniać koszyk o produkty ze standardowej oferty” – wyjaśnia Tomasz Trojanowski.

Dla klientów dział „Dla Konesera” we Fresh24.pl to bardzo wygodne rozwiązanie. Polacy otworzyli się na egzotyczne smaki, chcą próbować nowych rzeczy i przyrządzać w domu potrawy, które jadają w restauracjach i podczas zagranicznych podróży. Do tego potrzebne są egzotyczne, wykwintne składniki i produkty – niestety trudno dostępne. Nawet jeśli są w ofercie wyspecjalizowanych sklepów, to wymagają osobnej wizyty poza normalnymi zakupami co wiąże się ze stratą czasu. Poza tym często zdarza się, że akurat tego, czego potrzebujemy, właśnie zabrakło… W sklepie internetowym możemy nie tylko znaleźć unikalne towary w stałej ofercie, ale także wygodnie połączyć ich zamówienie z normalnymi zakupami. Oczywiste dodatkowe zalety wynikają z samego kupowanie przez internet – możemy zrobić to szybciej niż w tradycyjnym sklepie, a do tego wygodnie, siedząc przed komputerem, w dogodnym dla nas czasie – i co ważne, z dowozem do domu o wybranej porze.

Luksusowe produkty w dziale „Dla Konesera” we Fresh24.pl są świeże, bo nie przechowywane długo w magazynach, najlepsze jakościowo i w dobrej cenie. Są dostępne 6 dni w tygodniu, a przy wartości zakupów powyżej 150 zł – w darmowej dostawie do domu. O wyjątkowości „Dla Konesera” stanowi duży wybór produktów (131), ich rozmaitość (19 kategorii) i wielość źródeł pochodzenia. W dziale tym można znaleźć zarówno artykuły zupełnie wyjątkowe i rzadko spotykane, jak również bardziej ekskluzywne i lepsze jakościowo produkty codzienne.

Źródło: Fresh24.pl

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.09.2023

Wdrożenie sklepu internetowego krok po kroku

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę