Content video zdominował Internet. Instagramowe rolki jako najlepszy darmowy sposób na zdobycie społeczności!

Social media w e-commerce
Julia Rybska

Julia Rybska

Specjalistka ds. kreacji contentu, Social media managerka
setugo.pl

Na świecie spotykamy się z nieustannymi zmianami, co dotyczy również social mediów. Jeśli chcesz być ciągle na topie, nie masz innego wyjścia niż zapoznanie się z obecnymi zmianami i wpasowanie się w aktualne trendy. Czy Ci się one podobają, czy też nie. Na szczęście nowa funkcja na Instagramie daje o wiele większe możliwości na wybicie się niż popularne do tej pory zabiegi, jak stworzenie idealnego feed’u czy interesujące stories. Jak więc zrozumieć lekko skomplikowany algorytm rolek oraz sposób, w jaki można wykorzystać te krótkie filmiki do zdobycia nowych obserwatorów?

Czym są rolki?

Rolki, inaczej Reels to jedna z nadal nowych funkcji Instagrama. Można łatwo zauważyć, że jest wzorowana na popularnej konkurencji, czyli TikToku. Pozwala ona na publikowanie krótkich filmików przez użytkowników portalu, które możemy edytować za pomocą efektów, dźwięku oraz wielu na bieżąco aktualizowanych narzędzi.

Algorytm rolek — jak działa?

Ostatnio można było wiele usłyszeć na temat cięcia zasięgów w social mediach. Pojawiały się nawet komentarze mówiące o końcu epoki Instagrama. Na szczęście dzięki rolkom można mówić o pewnego rodzaju odrodzeniu. A to dlatego, że algorytm rolek szczególnie sprzyja nowym i mniejszym twórcom. Zniknęła potrzeba posiadania dużego grona obserwujących, ponieważ stworzona przez Ciebie rolka trafia również poza Twoją społeczność, prosto do nowej biblioteki, przeznaczonej specjalnie pod Reels. Tam, może ona zostać odkryta przez nieobserwujące Cię osoby. Jednak aby istniała realna szansa na wybicie się Twojego video, musisz pamiętać o kilku wymaganiach technicznych.

zasady rolek na instagramie

Warto wiedzieć

Warto pamiętać, aby podczas wrzucania filmu zaznaczyć opcję publikacji zarówno na Instagramie jak i na Facebooku. Dzięki temu rolka pojawi się na dwóch platformach społecznościowych, zdobywając większą sumę wyświetleń.

Rolki jako narzędzie w prowadzeniu profilu firmowego

Poprzez pierwsze skojarzenie rolek z krótkimi i najczęściej zabawnymi filmikami TikToka, może się wydawać, że daleko im do promowania realnych, poważnych biznesów. Jest to jednak wielki błąd, ponieważ na Instagramie możemy spotkać już wiele marek osobistych oraz firm, które promują swoje produkty i usługi właśnie dzięki rolkom. I podczas nich wcale nie muszą wykorzystywać śmiesznych tańców do muzyki górującej w trendach. Istnieje możliwość zrobienia tego na wiele innych, bardziej poważnych, ale równie interesujących sposobów. Możesz dać się ponieść własnej kreatywności. Ważne, aby pamiętać, że liczy się tutaj przede wszystkim zainteresowanie odbiorcy, poprzez ruch, ciekawe przejścia oraz napisy, szczególnie te rozpoczynające rolkę.

Jak tworzyć rolki i czy jest to takie trudne, na jakie wygląda?

Tutaj od razu możesz liczyć na prostą odpowiedź, przynajmniej na drugą część pytania. :) Nie, na szczęście nie jest to takie trudne. Na Instagramie istnieją wbudowane narzędzia do montażu. Dzięki nim możesz m.in. edytować nagrane wcześniej video, jednocześnie nagrywać przednią i tylną kamerką smartfona czy użyć gotowych szablonów z muzyką, do których należy jedynie nagrać swój filmik. Istnieje też możliwość skorzystania z jednej z wielu aplikacji do tworzenia krótkich filmików. Jeśli jednak nie czujesz się na tyle obeznany w temacie, warto wynająć firmę, która zajmie się prowadzeniem Twojego Instagrama. Zwróć jednak uwagę na to, czy w swojej ofercie ma również tworzenie rolek — niestety nie jest to jeszcze szczególnie popularne w Polsce.

Z artykułu zapamiętaj, że najważniejsze jest, by przestrzegać wyżej wymienionych „must have” video i mieć na nie swój pomysł. Dzięki temu stworzysz rolkę lepszą niż 50% użytkowników Instagrama. A to oznacza realną szansę na dużą ilość wyświetleń i wybicie się. Pamiętaj, by Twój profil wyglądał zachęcająco, a dzięki temu zyskasz również nową pulę obserwujących Cię osób.

Reklama

Przeczytaj również:

Artykuł
26.06.2023

Jakie są korzyści z wykorzystania Instagrama do budowania marki osobistej?

Julia Rybska

Julia Rybska

Specjalistka ds. kreacji contentu, Social media managerka
setugo.pl

Artykuł
31.05.2023

W grupie siła. Dlaczego warto obserwować własnych klientów na grupach w social mediach?

Mariola Barzyk-Libura

Mariola Barzyk-Libura

Business Unit Director, Product Owner
wszystko.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę