24 października we Wrocławiu odbędzie się wielkie święto polskiego e-commerce. III edycja Targów eHandlu to nowe branże w katalogu wystawców i mocny wymiar edukacyny skierowany do wszystkich pasjonatów branży.
Polski rynek e-commerce jest jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. Choć wiele jeszcze mu brakuje, aby dogonić gospodarki takie jak Wielka Brytania i Niemcy – dynamika wzrostu polskiego e-handlu (na poziomie ok. 30% w 2011r.) napawa optymizmem, a polscy e-przedsiębiorcy powinni wyzbyć się kompleksów.
W większości europejskich krajów organizowane targów, które integrują branżę jest normą od wielu lat, jako przykład weźmy eCommerce Expo w Londynie, czy Internet World w Monachium. Takie wydarzenia są nie tylko platformą wymiany doświadczeń na temat produktów i usług dla e-handlu, ale pozwalają nawiązywać cenne biznesowe kontakty. Ktoś mógłby powiedzieć, że branża, która istnieje wyłącznie dzięki Internetowi, nie musi spotykać się w tzw. „realu”. Doświadzczenie pokazuje jednak coś zgoła innego i dzięki temu doczekaliśmy się wydarzenia, którego bardzo długo w Polsce brakowało.
Miniona edycja Targów eHandlu to 1200 reprezentantów sklepów internetowych w roli zwiedzających i 95 wystawców – dostawców usług i produktów dla handlujących w Internecie. Wśród wystawców znalazły się podmioty specjalizujące się m. in. w płatnościach online, logistyce, oprogramowaniu dla sklepów internetowych, komunikacji, a także agencje interaktywne.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczestników, jesienna edycja ukaże nowe oblicze Targów eHandlu. Wśród wielu zmian, jedną z najbardziej istotnych jest nowa przestrzeń wystawiennicza. Poznańska „Iglica” w której zaczynało brakować miejsca dla tak dużej rzeszy wystawców, zostanie zamieniona na wnętrza wrocławskiej Hali Stulecia. Nie zmieni się jednak, sprawdzona i doceniona formuła „open space”, która wyróżnia to wydarzenie na tle innych.
Podczas tej edycji założeniem jest wzmocnienie wymiaru edukacyjnego Targów e-Handlu. Korzystając z doświadczenia Fundacji Polak 2.0, która od 2010 roku organizuje spotkania ShopCamp, uczestnicy Targów eHandlu będą mieli okazję wziąć udział w tematycznych warsztatach poświęconych m.in. specjalistycznej wiedzy z zakresu konwersji.
Warsztaty “W biznesie” przeznaczone są dla tych, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat e-commerce. Wśród ekspertów, którzy przeprowadzą warsztaty: Paweł Ogonowski (Conversion), Eryk Orłowski (Offline.pl), Maciej Budzich (Mediafun), Paweł Sala (FreshMail).
Targom eHandlu będzie też towarzyszyć Gala przyznania Ekomersów – pierwszych wyróżnień dla najlepszych produktów i usług, które przyczyniają się do rozwoju e-handlu w Polsce. O tym kto otrzyma Ekomersa zadecydują Internauci. Konkurs odbywa się w kilku etapach. Do 31 sierpnia można zgłaszać swoich kandydatów do nagrody w sześciu kategoriach.
Targi eHandlu odbedą się 24 października 2012 w Hali Stulecia we Wrocławiu. Oficjalna strona internetowa wydarzenia: http://targiehandlu.pl/. Informacje na temat Ekomersów: http://ekomersy.pl/.
Źródło: Fundacja Polak 2.0