Dostawy własne są bardzo ważnym elementem handlu na zamkniętym obszarze. Są one niezbędne np. przy internetowych sklepach spożywczych, gdzie zamawiane towary są dostarczane bezpośrednio do domu. W takich sklepach już na początku ważne jest przyjazne zweryfikowanie, czy klient leży w zasięgu dostaw. W oprogramowaniu IAI-Shop.com wprowadzono właśnie opcję pozwalającą na wykonanie tego procesu.
Przy wejściu na stronę sklepu korzystającego z opisywanego rozwiązania, pojawia się prośba o wpisanie swojego kodu lub zalogowanie się na wcześniej założone konto. Jeżeli klient leży poza zasięgiem dostaw, otrzyma przyjazny komunikat o tym, że może wybrać inny kod pocztowy.
Może również nadal przeglądać sklep i zostanie poproszony o podanie kodu pocztowego w procesie zakładania konta. Moduł współpracuje z mechanizmami logowania do sklepu internetowego kontami innych serwisów (np. Google, Facebook, PayPal i innych opartych o OpenID).
Jeżeli firma ma np. dwa osobne sklepy, dla każdej dzielnicy lub miejscowości, wtedy w przypadku wykrycia, że klient może złożyć zamówienie w innym sklepie w ramach jednego panelu, zostanie on skierowany do innego sklepu. Wszystko po to, aby np. nie spędził niepotrzebnie czasu, wypełniając zamówienie w niewłaściwym sklepie.
To nie jedyna nowość wprowadzona w systemie IAI-Shop.com w ostatnim czasie. W połowie marca sklepy korzystające z tej platformy otrzymały integrację z Google Maps (prezentacja punktów odbioru osobistego czy Paczkomatów na mapie). Dodatkowo, właściciele sklepów mają od wczoraj możliwość eksportu całej bazy towarów (lub tylko wybranych produktów) do CSV lub XML. Takie dane można poddać obróbce np. w arkuszu kalkulacyjnym i następnie przy wykorzystaniu narzędzia IAI Downloader zaimportować jako zmiany do swojego systemu. Funkcję eksportu-importu można wykorzystać również jako backup oferty towarów z możliwością przywrócenia w dowolnym momencie.
Źródło: IAI S.A.