Duży wzrost Airbnb w Polsce podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Globalny serwis Airbnb rośnie także w Polsce. Liczba polskich ofert w serwisie zwiększyła się w czerwcu do 2786 – to wzrost o 470% od marca tego roku! Airbnb jest globalną siecią, zrzeszająca gospodarzy i podróżujących, wynajmujących sobie wzajemnie mieszkania i pokoje na całym świecie. Popularność serwisu znacznie wzrosła w Polsce przed i podczas Piłkarskich Mistrzostw Europy. Średnia liczba osób, które zarezerwowały nocleg przez Airbnb, zwiększyła się szczególnie w okresie od marca do lipca 2012 roku.

Wzrost ten pokazuje, że także w Polsce, w najbliższej przyszłości będziemy obserwować rozwój zainteresowania usługami opartymi na globalnym trendzie konsumpcji współdzielonej (sharing economy).

Wzrost widoczny w Polsce W połowie marca 2012 roku, zaledwie 32 osoby z 10 krajów skorzystały w Polsce z noclegów zarezerwowanych za pomocą Airbnb. W czerwcu (podczas Mistrzostw Europy), liczba ta wzrosła do 631 osób z 32 krajów. To prawie 1 900% wzrost! Większość fanów piłki nożnej, którzy zarezerwowali w tym czasie nocleg poprzez serwis Airbnb pochodziło z Hiszpanii, Włoch i Chorwacji. Polacy zaczęli też bardzo chętnie oferować turystom swoje mieszkania i pokoje, dzięki czemu mogli zapewnić sobie dodatkowy przychód w domowym budżecie.

Tadeusz, który wynajmuje poprzez Airbnb swoje mieszkanie w Gdańsku, gościł w podczas Mistrzostw kilku Hiszpanów. „Pedro i jego znajomi okazali się być wspaniałymi, bardzo przyjacielskimi ludźmi. Jestem naprawdę zadowolony, że zdecydowałem się ich gościć – zyskałem kilku międzynarodowych przyjaciół nie opuszczając swojego miasta!” – wspominał po zakończeniu turnieju.

Z kolei w Poznaniu, w jednym z mieszkań oferowanych na Airbnb, zdecydowało się zatrzymać kilku kibiców z Estonii. Ewa, która ich gościła, wspomina to, jako bardzo miłe doświadczenie: „Gościłam pięciu super-przyjacielskich Estończyków podczas Mistrzostw. Po meczu planowali wyjechać wcześnie rano, ale czując potrzebę wzmocnienia polsko-estońskiej przyjaźni, zaproponowałam im kawę i kanapki. Najpierw starali się być grzeczni i odmówić, ale po długim wieczorze i intensywnym kibicowaniu na stadionie musieli zrobić się bardzo głodni, bo w końcu zgodzili się na kawę i śniadanie. Cóż, muszę powiedzieć, że dla takiej małej, delikatnej dziewczyny jak ja, pięciu wysokich, wysportowanych chłopaków, siedzących grzecznie w twojej kuchni i dziękujących za każdą zaparzoną kawę, to po prostu bezcenne doświadczenie!”

W marcu liczba polskich ofert w serwisie nie przekraczała 500. Przed końcem rozgrywek piłkarskich, liczba ta wzrosła przeszło pięciokrotnie, dając wynik 2800 ofert! Liczba noclegów zarezerwowanych przez turystów na Airbnb również wzrosła, z 300 w marcu do 2100 w lipcu. Choć Mistrzostwa się skończyły, mnóstwo kibiców deklarowało, że wkrótce wróci do Polski, a liczba polskich ofert w Airbnb stale rośnie.
Źródło: Airbnb

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
24.06.2022

Personalizacja usług w e-handlu

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Artykuł
21.06.2022

Analiza zachowań użytkowników w CUX – krok po kroku

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

Head of marketing
cux.io

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę