Grupa Wirtualna Polska przejmuje Domodi.pl oraz Homebook.pl

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

wirtualna-polskaGrupa Wirtualna Polska przejmuje 51% udziałów w Domodi sp. z o.o. Podpisana jednocześnie umowa inwestycyjna zapewnia dalsze zaangażowanie założycieli w zarządzanie i rozwój spółki, która jest operatorem serwisów Domodi.pl oraz Homebook.pl.

Domodi.pl to specjalistyczny marketplace modowy, który od startu komercyjnego w 2012 r. osiągnął wiodącą pozycję w swoim segmencie. Sukces modowego Domodi.pl pociągnął za sobą uruchomienie Homebook.pl, nowoczesnej platformy, która prezentuje aranżacje z kategorii home&living, realizowane przez architektów wnętrz oraz społeczność serwisu i umożliwia dokonanie zakupu poszczególnych produktów. Spółka notuje trzycyfrowe wzrosty przychodów i dynamiczny wzrost liczby użytkowników.

domodi-sg

Nasi nowi wspólnicy to sprawdzony zespół specjalistów e-commerce. Wprowadzili na rynek z dużym sukcesem Ceneo, które później rozwijali w strukturach Allegro. Wierzymy, że nie tylko jesteśmy w stanie zdynamizować rozwój Domodi.pl i Homebook.pl, ale wspólnie, wokół spółki Domodi, rozbudować naszą obecność w tych najszybciej rosnących segmentach e-commerce. Inwestycja w marketplace fashion&beauty oraz home&living realizuje wprost misję Grupy Wirtualna Polska, która mówi o wspomaganiu decyzji konsumenckich użytkowników – podkreśla Jacek Świderski, Prezes Zarządu Grupy Wirtualna Polska.

Domodi.pl to portal modowy z elementami społecznościowymi. Współpracuje z wieloma renomowanymi markami i sklepami, które prezentują na stronie ponad 350 000 produktów. Serwis skupia blogerów, stylistów i osoby pasjonujące się modą. Portal umożliwia użytkownikom wyszukiwanie interesujących ich elementów garderoby, tworzenie własnych projektów i stylizacji, a także udział w eventach, pokazach i spotkaniach z profesjonalistami. Serwis powstał w 2011 roku z inicjatywy założycieli porównywarki cen Ceneo – Marcina Chwalika, Łukasza Zycha oraz Krzysztofa Wierzbickiego i obecnie notuje trzycyfrowe wzrosty przychodów. Z roku na rok sukcesywnie czterokrotnie powiększa liczbę swoich użytkowników. W czerwcu br. Domodi.pl liczyło ich prawie 800 tys., a liczba ta stale rośnie. Współpracuje również z blisko 400 partnerami i udostępnia około 400 tys. produktów z dziedziny fashion&beauty. Te wyniki sprawiły, że Grupa WP dostrzegła ogromne możliwości w fuzji Domodi i Wirtualnej Polski – portale będą mogły oferować bardziej zróżnicowane usługi i wspólnie osiągnąć pozycję lidera w szybko rosnącym segmencie e-commerce.

Wsparcie Grupy WP to dla nas szansa na jeszcze większe przyspieszenie wzrostu firmy i zbudowanie pozycji lidera e-commerce w kategorii lifestyle. Widzimy realne synergie takiej współpracy i potencjał drzemiący w serwisach Grupy WP – powiedział Krzysztof Wierzbicki, Prezes i współzałożyciel Domodi – Podzielamy przy tym filozofię i sposób działania zespołu Grupy Wirtualna Polska, ceniącego start-upową przedsiębiorczość i kierującego się długookresowymi celami. Te aspekty były dla nas kluczowe przy wyborze nowego wspólnika.

homebook-sg

Przyszłość należy do tematycznych marketplace’ów, platform takich jak Domodi.pl i Homebook.pl, z doskonale skatalogowaną ofertą i kadrą ekspertów doradzających w zakresie trendów oraz jak najkorzystniejszych cen – mówi Michał Brański, Wiceprezes ds. Strategii w Grupie Wirtualna Polska – Jeśli dodatkowo prezentować będą produkt w inspirującym, zachęcającym do zakupu otoczeniu, uciekną rynkowi. Na to stawiamy – dodaje.

Domodi.pl – jeden z największych w Polsce serwisów modowych e-commerce z elementami społecznościowymi. Powstał z inicjatywy Krzysztofa Wierzbickiego, przez wiele lat piastującego stanowisko Dyrektora Zarządzającego Ceneo oraz Marcina Chwalika i Łukasza Zycha, założycieli Ceneo. Zespół Domodi stworzył i rozwijał Ceneo, jeden z kluczowych polskich serwisów e-commerce, pracował również ‎dla Naspers/ Allegro przy rozwoju produktów e-commerce w Polsce oraz business development w Europie Centralnej.

Homebook.pl – nowoczesna platforma internetowa skupiającą, od maja 2013 roku, entuzjastów i profesjonalistów projektowania wnętrz. Miejsce w sieci, które pomaga w odświeżeniu lub całkowitej metamorfozie domu, mieszkania, ogrodu. Platforma skupia także profesjonalistów z biur projektowych, architektów, wykonawców i innych specjalistów z branży, stanowiąc jednocześnie wyszukiwarkę produktów wnętrzarskich znanych marek. Użytkownicy znajdą tu informacje o markowych produktach, tysiące inspirujących zdjęć oraz porady i kontakt do specjalistów.

Źródło: informacja prasowa

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Artykuł
29.04.2022

Jaki wpływ będą miały zmiany w targetowaniu reklam na Facebooku dla branży e-commerce?

Dagmara Rżyska

Dagmara Rżyska

Performance Specialist
f1brand.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę