Tuż przed meczem rozpoczynającym Euro, Google oficjalnie ogłosił start swojego programu Trusted Stores w Stanach Zjednoczonych. Wszyscy sprzedawcy, którzy przystąpią do tej inicjatywy otrzymają wirtualną odznakę, a także kartę z ocenami swoich usług. Na podstawie tych danych klienci będą mogli szybciej podjąć decyzję o zakupie, nawet jeżeli nie znali danego sklepu.
Pierwsze informacje o programie Google Trusted Stores pojawiły się w pażdzierniku poprzedniego roku. Od tego czasu korporacja testowała swój produkt na grupie około 50 sklepów. Dodatkowo, Google zakupił niedawno (a później zamknął) innego dostawę certyfikatów dla sprzedawców – serwis KikScore.
Oprócz wyróżnienia graficznego od Google oraz karty ocen, Google daje klientom także możliwość ubezpieczenia swoich zamówień na wypadek nierzetelnych sprzedających (do 1000 dolarów).
Aktualnie nie wiadomo, kiedy program Trusted Stores będzie przeniesiony do Europy. Tutaj Google będzie musiało zmierzyć się z firmą Trusted Shops, która systematycznie rozszerza swój zasięg na kolejne kraje ze Starego Kontynentu – obecnie działa już m.in. w Niemczech, Polsce, Francji czy Wielkiej Brytanii.
Więcej informacji o tym, jak działa Google Trusted Stores wyjawia poniższy filmik:
Źródło: TechCrunch.com