Bardzo pozytywne informacje na temat rozwoju e-commerce na Starym Kontynencie – europejski rynek będzie wart nawet 255 miliardów dolarów w 2017 roku! Według prognoz wartość ta jest możliwa dzięki gwałtownemu wzrostowi niemieckiego rynku zakupów online. Zakłada się, że wzrost ten będzie na poziomie 21%. Wszystkie informacje pochodzą z wydanego niedawno raportu “The E-Commerce Market in Germany”.
Wynika z niego, że w zeszłym roku ponad połowa niemieckiej populacji zrobiła zakupy w sieci. Sprzedaż B2C w tym kraju wyniosła 36,8 miliarda dolarów w zeszłym roku i szacuje się, że wzrośnie do 44,7 miliarda w 2017 roku. Powodem tego skoku może być chęć ekspansji sklepów na cały rynek europejski. Ponad 43% właścicieli tamtejszych sklepów internetowych pracuje już nad możliwością sprzedaży poza granicami kraju.
Innymi ciekawymi danymi, jakie znajdują się w raporcie sporządzonym przez German E-Commerce and Distance Selling Trade Association są:
- 89% Niemców wieku od 25 do 44 lat korzysta z Internetu
- 61% kupuje w Internecie ubrania i obuwie
- 56% kupuje za pośrednictwem Internetu produkty zdrowotne oraz kosmetyki
- 43% Niemców planuje zwiększyć swoje wydatki na zakupy online
- 80% kupujących zawraca uwagę czy sprzedawca akceptuje ich ulubioną metodę płatności
- Jeden z trzech produktów zakupionych w sklepie stacjonarnym wcześniej sprawdzany jest w sieci.
W raporcie zauważymy także, jak bardzo rozwija się rynek zakupów poprzez urządzenia mobilne. W 2010 roku tylko 7,3% użytkowników używało tych urządzeń do przeglądania sieci i robienia zakupów, a teraz jest to 22%. Prognozuje się, że w tym roku niemieccy użytkownicy zakupią 28 milionów smartfonów. Liczba kont założonych na urządzeniach mobilnych wzrosła z 2 do 10% a co czwarty ankietowany przyznał się, że finalizuje swój zakup na tego typy urządzeniu.
Warto zwrócić także uwagę, że wzrostowi sprzedaży internetowej pomaga prężny rynek usług kurierskich w Niemczech.
Źródło: Internet Retailer