Etsy.com notuje rekordową sprzedaż – rynek artykułów hand-made ciągle rośnie

Ekomercyjnie

Dawid Marut

Etsy.com to internetowy butki dla kreatywnych. Wystarczy odrobina talentu, pomysł i nasze rękodzieło może stać się przedmiotem pożądania ludzi z całego świata. Można powiedzieć, że to największy światowy rynek zbytu. Od 2005 roku serwis miliony aktywnych użytkowników, a ich liczba stale rośnie.

Etsy jest banalnie prosty w użytkowaniu, co wyróżnia go na tle konkurencji. Rejestracja jako „sprzedawca” jest darmowa i zajmuje dosłownie kilka minut. Wystarczy tylko, że wybierzemy nazwę dla swojego „sklepu” wstawimy logo oraz regulamin i już możemy sprzedawać nasze rękodzieło. Portal nie pobiera od nas żadnych opłat rejestracyjnych i prowizyjnych. Jedyny koszt to niewielka kwotą za umieszczenie do sprzedaży każdego artykułu.

Produkty możemy wystawiać na stronie na okres czterech miesięcy, po tym terminie musimy wnieść kolejną niewielką opłatę. Dzięki Etsy możemy promować nasze towary, porozmawiać z innymi użytkownikami i artystami na forum, a także zapoznać się z „firmowym blogiem” na którym ekipa Etsy podpowiada jak lepiej sprzedawać własne rękodzieło.

Warto wspomnieć, że na oficjalnym blogu raz w miesiącu właściciele podają oficjalne informacje na temat wielkości sprzedaży. Grudzień 2012 w Etsy.com wyglądał następująco:

  • W ostatnim miesiącu roku sprzedano łącznie towary o wartości 117,8 miliona dolarów, co jest o 11,6% więcej niż w listopadzie i o 72,9% więcej niż w grudniu 2011 roku.
  • Jeśli przełożymy to na towary otrzymamy 6 001 420 produktów, jakie sprzedano w ciągu tego miesiąca, oznacza to wzrost o 9,3% względem listopada
  • Do społeczności Etsy dołączyło 1 441 833 nowych użytkowników
  • W grudniu strona Etsy miała ponad 1,53 miliarda odsłon.

Jeśli interesują was raporty z pozostałych miesięcy możecie znaleźć je tutaj.

Na rodzimym runku także działają podobne serwisy, między innymi pakamera.pl, z właścicielami której przeprowadziliśmy wywiad w październiku 2012. Możecie przeczytać go w tym miejscu.

[AKTUALIZACJA] Dokopaliśmy się do wyników Etsy.com za cały 2012 rok.

Jak poinformował Chad Dickerson (CEO firmy) w jednym z wywiadów, sprzedaż przedmiotów w tym serwisie w ciągu ostatnich miesięcy wyniosła 895,1 mln dolarów (około 2,74 mld złotych). To daje aż 71% wzrost w porównaniu do 2011 roku, kiedy przychody na platformie były równe 525 mln dolarów.

W ciągu poprzednich 12 miesięcy, firma zdobyła aż 10 milionów nowych użytkowników – w sumie posiada 22 mln zarejestrowanych kont.

Na łamach Etsy.com swoje oferty aktywnie wystawia około 800 tysięcy sprzedawców, zaś średnio strona notuje miesięcznie 42 milionów unikalnych użytkowników.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę