Reaktywuję serię nieregularnych zestawień najciekawszych materiałów dotyczących rynku e-commerce, które udało mi się znaleźć w sieci. Zamiast koncentracji na newsach, przygotowywane listy będą zawierały głównie materiały poradnikowe i publicystyczne. Życzę przyjemnej lektury w słoneczne popołudnie.
→ Frisco.pl – Jak Dzięki Perfekcyjnej Logistyce Osiągnąć Obroty 20 Milionów PLN Rocznie w Tylko Jednym Mieście
Bardzo ciekawy wywiad, w którym Michał Sobczyk przepytał Witolda Ferenca – założyciela i szefa supermarketu internetowego Frisco.pl. Mi najbardziej w pamięci zapadł upór Witolda, który bardzo długo szukał inwestora na swój pomysł i udało mu się dopiąć swego (99% osób dałoby sobie spokój dużo wcześniej).
→ 4 sposoby na wzbogacenie opisów produktów w sklepie internetowym
Jak sprawić, żeby nasze opisy wyróżniły się w Google? Konkretne podpowiedzi, choć osobiście dorzuciłbym jeszcze wklejanie materiałów wideo (najlepiej własnych).
→ Happy hour w sklepie internetowym jest zupełnie niepotrzebny
Popieram w pełni przytoczone argumenty – nie rozumiem, dlaczego niektórzy sprzedawcy chcieliby wprowadzenia happy hour w sklepie internetowym. U mnie zamówienia klienci składają nawet o trzeciej w nocy – nie wpadłbym na to, żeby wtedy obowiązywały rabaty.
→ Informacja o dostępności towaru w magazynie
Posiadanie towaru w magazynie to jedna sprawa, dobre zaprezentowanie tego klientom to kolejna kwestia, o której trzeba pamiętać podczas projektowania e-sklepu (a zwłaszcza strony produktu).
→ Drop shipping – zalety, wady, wskazówki, perspektywy
Dobry materiał przekrojowy na temat drop shippingu. Pytanie, czy taka usługa i model działania sprawdzi się w naszej firmie (zależy m.in. od branży i posiadania sensownych dostawców).
→ Wywiad z właścicielem ciekawego sklepu – sklepmuzyczny24.com
Jak się robi e-handel na przykładzie internetowej księgarni tematycznej.