Sprzedaż online na Wyspach Brytyjskich wzrosła o 16% w marcu, w porównaniu z tym samym miesiącem rok wcześniej – tak wynika z najnowszego raportu firmy konsultingowej Capgemini i angielskiego stowarzyszenia technologii i e-handlu detalicznego Interactive Media in Retail Group. Ponadto, sprzedaż mobilna wzrosła w tym okresie o ponad 243%.
W pierwszym kwartale 2013 roku, sprzedaż online wzrosła o 15% w porównaniu do pierwszego kwartału 2012 roku. Szczególnie silna w marcu była sprzedaż odzieży, która wzrosła z roku na rok o 15%. Raport jednak nie podaje wskaźnika wzrostu dla innych kategorii.
Bardzo znaczący wzrost odnotował również m-commerce – dla sprzedaży za pośrednictwem smartfonów i tabletów wzrósł o 243%, jednak przeciętny współczynnik konwersji m-commerce spadł z 2,3% w lutym do 1,8%.
Jak twierdzi wiceprezes Capgemini – Chris Webster: „Detaliści nadal rozwijają ofertę wielokanałowych zakupów i poprawiają usługi mobilne zgodnie z ciągle rozwijającymi się technologiami, dlatego high street* wciąż będzie walczyła, aby dopasować swoją wydajność do ich internetowych odpowiedników.”
*brytyjskie określenie dla głównej ulicy w mieście
Źródło: Internet Retailer