Ecommerce w Wielkiej Brytanii – raport

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Miałem ostatnio okazję zapoznać się z raportem dotyczącym rynku ecommerce w UK. Raport stawia pytania o wpływ internetu na gospodarkę Wielkiej Brytanii. Twórcy publikacji patrzą na ecommerce dużo szerzej niż na typowe sklepy internetowe. Biorą pod uwagę systemy B2B, efektywniejszą komunikację i marketing – wszystkie czynniki, które ostatecznie mają wpływ na funkcjonowanie handlu.

Raport dostępny jest TUTAJ. Najciekawsze dla mnie wnioski:

  • 1/3 biletów lotniczych w UK sprzedaje się przez Sieć.
  • Tesco.com sprzedaje rocznie za około 2 miliardy funtów.
  • Odzież i dodatki stanowi 14% ogólnej sprzedaży on-line.
  • Jeden z liderów rynku odzieżowego Asos ponad 25% przychodów generuje z wyprzedaży.
  • Drugi z liderów rynku odzieżowego Net-a-Porter w Londynie oferuje dostawę tego samego dnia co zamówienie.
  • 3/4 ubezpieczeń samochodowych sprzedawana jest on-line.
  • Z tej puli aż ¾ sprzedawane jest przez pośredników (agreagatory ofert).
  • Jeden z ciekawszych biznesów opisanych w raporcie to WigglyWigglers – sklep wielokrotnie nagradzany i szybko rozwijający się. Właśnie zaczęli sprzedawać globalnie. Ich głównym produktem są… robale :). Sprzedają żywą karmę dla ptaków (a przynajmniej od tego zaczynali). To sklep on-line dla właścicieli ekologicznych, naturalnych ogrodów.

W publikacji „e-Commerce. Proste odpowiedzi na trudne pytania” (ukaże się w lutym nakładem wydawnictwa WoltersKluwer) pytaliśmy między innymi o charakterystykę polskiego rynku. Oto wypowiedź Przemka Pluty, Contry Managera w PayPal:

W porównaniu z krajami Europy Zachodniej nasz rynek e-commerce jest cały czas mały, za to prężnie rosnący. Przewidujemy jego średni wzrost w Polsce na poziomie 25% w ciągu nadchodzących 3 lat. Takie kraje jak Niemcy, Francja czy Wielka Brytania ze swoimi 10% mogą tylko pomarzyć o takiej dynamice.

Unikalną sytuacją na polskim rynku jest tak wyraźna dominacja platformy aukcyjnej – szacunki mówią o 50-procentowym udziale Allegro w wartości naszego rynku handlu online. To bardzo dużo i podobnej sytuacji nie spotykamy nigdzie indziej. Myślę, że daje to duże pole do popisu zarówno obecnym, jak i przyszłym właścicielom sklepów internetowych.

Czy macie doświadczenia z rynku UK? Raport mówi o tym, że to drugi największy rynek usług interaktywnych po USA.

W ramach uzupełnienia polecam jeszcze poniższą prezentację z ShopCampu, który w kwietniu odbył się we Wrocławiu. – dop. KB.

Robert Janeczek (gFORCES) – Dwa światy. E-commerce polski a brytyjski

Wideo z tej prezentacji znajdziecie TUTAJ.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
07.12.2022

6 największych pułapek analizy zachowań klientów i jak w nie nie wpaść

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

Head of marketing
cux.io

Artykuł
06.12.2022

Marketplace bez prowizji. wszystko.pl – platforma „charytatywna” czy celowy kierunek pod prąd?

Adrian Burtan

Adrian Burtan

Specjalista ds. marketingu treści i PR
wszystko.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę