eBay.com w 2012 roku – wyniki finansowe amerykańskiego giganta e-commerce

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

W Polsce na rynku aukcji internetowych króluje Allegro.pl, ale na świecie zdecydowanie rządzi eBay.com. W ciągu kolejnych lat swojej działalności, ta platforma prężnie się rozwija, pozwalając sklepom jak i indywidualnym sprzedawcom oferować swoje towary klientom z całego globu. Jak „silny” jest to portal, pokazują opublikowane ostatnio wyniki finansowe.

W artykule, który pojawił się w sieci (np. na łamach serwisu Business Wire) eBay chwali się swoimi wynikami finansowymi z roku 2012, przy okazji pokazując różnice w handlu jakie zaszły pomiędzy Q4 2011 i Q4 2012. Przychody za czwarty kwartał, zakończony 31 grudnia 2012 roku wzrosły o 18% do 4 mld dolarów w porównaniu do tego samego okresu w 2011 roku.

W całym roku przychody wzrosły o 21% do 14,1 miliardów dolarów, w porównaniu do 2011.

Jak mówi John Donahoe, eBay Inc Prezes i CEO:

„Mieliśmy świetnie zakończony rok, wyniki w czwartym kwartale przekroczyły nasze najśmielsze oczekiwania. Silny wpływ na taki obrót spraw ma prężny rozwój rynku zakupów mobilnych, którego wartość zwiększa się z roku na rok. Donahoe dodał: „eBay mobile zakończył rok z 13 mld USD, co daje ponad dwukrotnie większą kwotę niż w roku ubiegłym. PayPal obsłużył zaś niemal 14 miliardów dolarów płatności. Spodziewamy się, że wartość każdego z tych kanałów może przekroczyć 20 miliardów USD w roku 2013”.

Jak podawaliśmy wcześniej, w 2012 roku, liczba aktywnych kont PayPal wzrosła do 123 milionów, z czego dwa miliony zostało założone ostatnich miesiącach 2012 roku. Tematem przewodnim 2012 był „telefon komórkowy”. To był najgorętszy okres świąteczny od ostatnich lat. „Black Friday” to wzrost wolumenu płatności, aż o 193% względem roku ubiegłego. Podobne skoki można było zauważyć także w „Święto Dziękczynienia”.

Duży wpływ na wyniki finansowe eBaya miało rozszerzenie zakresu dotychczasowej działalności o nowe usługi. Pojawiła się między innymi opcja zamawiania dostaw, które realizowane są wraz z firmą FedEX, a także karty do doładowania na konta użytkowników za pomocą gotówki zamiast przelewów bankowych.

Powyższe informacje to tylko maleńka kropla w morzu danych udostępnionych na stronie. Jeśli lubicie tabelki i liczby warto zaglądnąć tutaj.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę