E-nnovation chwali się drugim konkursem dla startupów, a co się dzieje z ubiegłorocznymi finalistami?

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Już tylko dwa tygodnie zostały na wzięcie udziału w konkursie dla startupów organizowanym w ramach konferencji e-nnovation, gdzie do wygrania jest 10 tys. EUR na rozwój własnego projektu. To zatem dobry moment na przypomnienie, jakie pomysły dotarły do finału konkursu w poprzednim roku i sprawdzenie, co się z nimi teraz dzieje.

Rok temu w rywalizacji zwyciężyły dwa pomysły: Zubibu.com (nagroda publiczności) oraz Squeeqly.com (nagroda jury), dlatego od nich najlepiej zacząć przegląd. Tutaj znajdziecie zaś wrażenia z konkursu, które spisał wówczas Norbert Trudziński.

Jest bardzo dobrze – Zubibu.com

Zubibu.com to rozwiązanie, które umożliwia szybki start ze sprzedażą na urządzeniach mobilnych (telefony, telewizory, tablety). Firma ciągle działa, reklamuje swoje usługi (nawet u mnie na blogu), ostatnio ostrzej atakuje zachód (strona przerobiona na j. angielski) i… wschód (Azja). Z tego, co mówił mi Robert Janeczek (szef Zubibu.com) wynika, że dzięki wyjściu poza granice kraju jego firma powinna solidnie rozwinąć skrzydła.

Smutny koniec – Squeeqly.com

Squeeqly miał w założeniach ułatwiać podejmowanie decyzji zakupowych i efektywnie wykorzystywać Facebooka i Twittera. Licznik na oficjalnej stronie projektu zatrzymał się na 2117 kupujących i 39 sprzedawcach. Na firmowym blogu post sprzed miesiąca mówi jasno i wyraźnie „to koniec”. Pomysłodawcy piszą, że nie dostarczyli sklepom tego, co obiecywali i ich projekt się nie skalował. Smutny koniec…

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie

  • AllePack miał zapewniać outsourcing magazynu i dystrybucji towarów. Google nie wie nic na ich temat.
  • Taskker miał być wtyczką do Outlooka. Na stronie widać tylko logo i zdanie „Currently solving conf tasks into the cloud.”
  • Sponsia miała integrować sponsorów i organizatorów wydarzeń. Google nie wie, co to.
  • Cyfrowy alfabet (Digital Alphabet) – projekt zaprezentowany przez dwóch Bułgarów. Nawet nie szukałem, bo nie postrzegałem tego w kategoriach „poważne” i „startup”.

Czy w tym roku będzie lepiej?

Jak widzicie, za zwycięzcę ubiegłorocznego konkursu dla startupów można uznać jedynie rodzime Zubibu.com. Projekt działa i się rozwija. Cztery pomysły bardzo szybko zniknęły z horyzontu, a w przypadku Squeeqly nie udało się zamienić fajnego pomysłu na produkt (niestety). W zeszłym roku do konkursu zgłoszono 150 projektów, w finale wystąpiło 6, dzisiaj słychać tylko o jednym (i to nie wyróżnionym nagrodą finansową). Oby tegoroczni finaliści nie podzielili losu większości pomysłodawców z pierwszego e-nnovation…

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
23.11.2022

Recykling treści – praktyczne zalecenia i przykłady

Jan Kinal

Jan Kinal

CEO
setugo.pl

Artykuł
21.11.2022

Black Friday nie musi być black. Jak się do niego dobrze przygotować?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę