E-commerce w USA wzrósł w I kwartale 2013 roku o 15,3%

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Wartość sprzedaży e-commerce w I kwartale w USA wyniosła 58 mld dolarów – o 15,3% więcej niż w I kwartale 2012 roku, podczas gdy sprzedaż detaliczna ogółem wzrosła o 3,7%. – tak wynika z szacunków opublikowanych przez amerykański Departament Handlu, na podstawie kwartalnego badania amerykańskich detalistów.

Według szacunków włączających sezonowość, e-commerce stanowił 5,5% całkowitej wartości wydatków detalicznych w I kwartale 2013r. (61,2 mld dolarów z 1,12 trilionów dolarów ogółem) – w porównaniu z 4,9% rok temu. Departament Handlu objął w swoich szacunkach zakupy dokonane zarówno przez komputery stacjonarne, jak i urządzenia mobilne takie jak smartfony i tablety. Pomijając sprzedaż kategorii, które są rzadko kupowane online tj. samochody i paliwo – wg Internet Retailer, e-commerce stanowił 8,2% ogólnej sprzedaży detalicznej w I kwartale – w porównaniu z 7,3% w I kwartale zeszłego roku.

W ujęciu z kwartału na kwartał, sprzedaż ehandlu spadła o 18,9% w porównaniu do IV kwartału 2012. Zgodnie z corocznymi obserwacjami, wskaźnik ten rośnie ze względu na spowolnioną sprzedaż po sezonie wakacyjnym.

Jak twierdzi firma analityczna badająca sprzedaż w sieci – comScore, w I kwartale e-konsumenci wydali 50,2 mld dolarów przez komputery stacjonarne – o 13% więcej niż w analogicznym okresie roku temu i kolejne 5,9 mld dolarów przez tablety i smartfony – w sumie 56,1 mld dolarów. Swoje obliczenia ComScore oszacował w oparciu o monitorowanie zachowań ponad 2 mln e-konsumentów – w tym połowy z USA.

Źródło: Internet Retailer

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.09.2023

Wdrożenie sklepu internetowego krok po kroku

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę