Wartość sprzedaży e-commerce w I kwartale w USA wyniosła 58 mld dolarów – o 15,3% więcej niż w I kwartale 2012 roku, podczas gdy sprzedaż detaliczna ogółem wzrosła o 3,7%. – tak wynika z szacunków opublikowanych przez amerykański Departament Handlu, na podstawie kwartalnego badania amerykańskich detalistów.
Według szacunków włączających sezonowość, e-commerce stanowił 5,5% całkowitej wartości wydatków detalicznych w I kwartale 2013r. (61,2 mld dolarów z 1,12 trilionów dolarów ogółem) – w porównaniu z 4,9% rok temu. Departament Handlu objął w swoich szacunkach zakupy dokonane zarówno przez komputery stacjonarne, jak i urządzenia mobilne takie jak smartfony i tablety. Pomijając sprzedaż kategorii, które są rzadko kupowane online tj. samochody i paliwo – wg Internet Retailer, e-commerce stanowił 8,2% ogólnej sprzedaży detalicznej w I kwartale – w porównaniu z 7,3% w I kwartale zeszłego roku.
W ujęciu z kwartału na kwartał, sprzedaż ehandlu spadła o 18,9% w porównaniu do IV kwartału 2012. Zgodnie z corocznymi obserwacjami, wskaźnik ten rośnie ze względu na spowolnioną sprzedaż po sezonie wakacyjnym.
Jak twierdzi firma analityczna badająca sprzedaż w sieci – comScore, w I kwartale e-konsumenci wydali 50,2 mld dolarów przez komputery stacjonarne – o 13% więcej niż w analogicznym okresie roku temu i kolejne 5,9 mld dolarów przez tablety i smartfony – w sumie 56,1 mld dolarów. Swoje obliczenia ComScore oszacował w oparciu o monitorowanie zachowań ponad 2 mln e-konsumentów – w tym połowy z USA.
Źródło: Internet Retailer