E-commerce w Polsce jest niedofinansowany – wywiad z Wojtkiem Kyciakiem przy okazji inwestycji Red Sky w sklep BezOkularow.pl

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Spółki Xevin Investments oraz Red Sky (właściciel FilesTube.com) zdecydowały się na kolejną (po Etin Group) inwestycję w firmę zajmującą się e-handlem. Tym razem „padło” na sklep z soczewkami BezOkularow.pl, który prowadzi znany w branży Wojtek Kyciak.

Nie będę powtarzał informacji prasowej opublikowanej w mediach (np. tutaj). Zamiast tego, zapraszam do przeczytania wywiadu z Wojtkiem, który przeprowadziłem przy okazji ujawnionej dzisiaj inwestycji.

Krzysztof Bartnik (eKomercyjnie.pl): Kto znalazł kogo? Red Sky Ciebie i Twój sklep czy raczej Ty szukałeś inwestora dla BezOkularow.pl?

Wojtek Kyciak (BezOkularow.pl): Xevin i Red Sky szukali projektów e-commerce do zainwestowania. Kamil Matysik i Marcin Majzner z KrainyHerbaty.pl wspomnieli o BezOkularow.pl. Obie strony wyraziły chęć podjęcia rozmów i tak się zaczęło.

KB: Ile czasu minęło od rozpoczęcia rozmów do podpisania umowy?

WK: Rozmowy rozpoczęliśmy we wrześniu, spółka rozpoczęła działalność od grudnia, więc myślę, że rozmowy przebiegły sprawnie.

KB: Czy bez inwestora nie mógłbyś zrealizować swoich e-handlowych planów?

WK: Jestem zdania, że e-commerce w Polsce jest niedofinansowany. Wiele sklepów funkcjonowałoby lepiej i sprawniej, gdyby dysponowały większym kapitałem na rozwój. Do tych sklepów zaliczam również Bezokularow.pl.

Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy podejmowałem wiele trudnych dla mnie decyzji. Prowadziłem m.in. rozmowy nt. sprzedaży Bezokularow.pl konkurencyjnemu podmiotowi, którego z tego miejsca serdecznie pozdrawiam. :-) Do sprzedaży ostatecznie nie doszło, a ja stanąłem przed decyzją: rosnąć organicznie i prowadzić trudną walkę z mniejszymi sklepami, czy znaleźć finansowanie i uciec z tego peletonu goniąc czołówkę.

Moi najwięksi konkurenci mają bardzo solidne wsparcie finansowe, więc chcąc ich gonić naturalną drogą wydało mi się znalezienie finansowania. Inwestor ułatwia szybszy rozwój i szybsze zdobywanie rynku.

KB: W informacji prasowej możemy przeczytać o tym, że inwestor zapewni know-how oraz wsparcie technologiczne. Możesz podać jakieś konkrety?

WK: Ludzie, którzy stoją za inwestycją prowadzą wielokrotnie większe firmy niż moja. Mają bogaty bagaż doświadczeń także z innych projektów i chętnie się tym ze mną podzielą. Jeśli chodzi o wsparcie technologiczne to jeszcze nie czas, żeby o tym mówić.

KB: Czy (i ew. w jaki sposób) dotychczasowi klienci BezOkularow.pl zauważą pojawienie się inwestora?

Zauważą poprzez lepszą obsługę klienta i sprawniejszą logistykę, a w przyszłości dojdą kolejne elementy układanki.

KB: Red Sky zainwestowało wcześniej w Krainy (Herbaty, Ziół, Kawy) i – z tego co wiem – współpraca rozwija się w dobrym kierunku. Czy miało to jakiś wpływ na podjęcie decyzji o Waszym wspólnym działaniu?

WK: Oczywiście. Rozmawiałem z ekipą Krainy Herbaty, a chłopaki rozwiewali moje wątpliwości i odpowiadali na pytania, za co im dziękuję.

KB: Co zmienisz w BezOkularow.pl w pierwszej kolejności? Kiedy przegonicie dotychczasowego lidera branży (Szkla.com)?

WK: Szykujemy kilka niespodzianek, ale nie będę ułatwiał zadania konkurencji.

Gratulacje z okazji pozyskania inwestora dla Wojtka! Myślę, że jeszcze kilka takich transakcji sprawi, że rynek e-handlu w Polsce zacznie wyglądać znacznie ciekawej, niż do tej pory. Właściciele Red Sky mogą się teraz spodziewać sporej liczby zgłoszeń z propozycjami o inwestycje od właścicieli sklepów internetowych :)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
21.09.2022

Jak chronić swoją markę? Czym jest cykl życia domeny?

Adrianna Szałańska

Adrianna Szałańska

Social media & relations expert
cyberfolks.pl

Artykuł
19.09.2022

Dlaczego warto tworzyć MVP w e-commerce

Marek Kich

Marek Kich

CEO & Podcaster (Sztuka e-Commerce)
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę