E-commerce rośnie w tempie ponad 50% – wyniki finansowe Grupy Empik Media & Fashion za IV kwartał i cały 2012 rok

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Przedstawiciele Grupy Empik Media & Fashion podsumowali realizację planów i przedstawiono wyniki finansowe w IV kwartale i całym 2012 roku. Firma zanotowała bardzo duże wzrosty w najbardziej interesujących nas segmentach e-commerce oraz Empik Digital & Publishing (produkty cyfrowe). Poniżej znajdziecie najciekawsze doniesienia z obszernej informacji prasowej na ten temat.

Dane ogólne

Przychody ze sprzedaży Grupy EMF wzrosły w IV kwartale 2012 r. o 4% r/r do 1 123 mln PLN, a w całym 2012 r. o 12% r/r do 3 244 mln PLN. Do wzrostu przychodów najbardziej przyczyniły się spółki z Grupy Smyk oraz Grupy Empik. Szkoły Językowe również zanotowały duży wzrost przychodów (18% r/r), lecz ze względu na inny profil działalności nie kontrybuują tak znacząco do całości przychodów Grupy EMF.

Struktura przychodów ze sprzedaży Grupy EMF wg segmentów w 2012 r. nie zmieniła się w stosunku do 2011 roku. Największy udział w przychodach ze sprzedaży ma Grupa Empik (39%), następnie Grupa Smyk (35%) i nieco mniejszy udział Grupa Moda i Uroda (20%). Szkoły Językowe mają nadal niewielki udział w sprzedaży całej Grupy EMF (6%).

Segment e-commerce
(na segment e-commerce składają się sklepy internetowe empik.com, smyk.com, empikfoto.pl, empiktravel.pl i Gandalf.com.pl)

W IV kwartale 2012 r. wszystkie sklepy osiągnęły bardzo dobre wyniki finansowe wykazując wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży połączoną ze wzrostem marży brutto. Przychody ze sprzedaży w segmencie E-commerce wyniosły 58 mln PLN (+57% r/r). We wszystkich sklepach internetowych należących do Grupy EMF zanotowano duże wzrosty odwiedzin oraz liczby transakcji.

Dużym sukcesem była sprzedaży nowego e-czytnika „Pocket book”, co przełożyło się na szerokie zainteresowanie ofertą ebooków na empik.com. Sklep smyk.com systematycznie poszerza swoją ofertę – w IV kwartale 2012 r. wprowadzono kolejną kategorię: żywność dla dzieci.

Sklep Gandalf.com.pl specjalizujący się głównie w sprzedaży podręczników przez Internet, cały czas poszerza swój asortyment nie tylko książek nie-edukacyjnych, ale także w innych kategoriach jak muzyka, filmy oraz gry. W listopadzie 2012 r. sklep zajął pierwsze miejsce w rankingu Księgarni Internetowych sporządzonym przez serwis Money.pl i dziennik „Gazeta Wyborcza”.

Empik Digital
(spółki należące do segmentu Empik Digital & Publishing zajmują się agregacją i dystrybucją kontentu cyfrowego: muzyki, książek, gier – e-Muzyka, Virtualo, GRY-OnLine – oraz w formie tradycyjnej (wydawnictwa Wilga, WAB, Buchmann oraz wydawca gier LEM))

W IV kwartale 2012 r. spółki należące do tego segmentu wypracowały przychody na poziomie 7 mln PLN (nie licząc sprzedaży wewnątrz Grupy EMF) co oznacza wzrost o 30% r/r. Uwzględniając sprzedaże-booków Virtualo do empik.com całkowita sprzedaż segmentu Empik Digital wzrosła o 40% r/r.

Najistotniejszym wydarzeniem ostatniego kwartału 2012 r. w spółce było podpisanie umów pomiędzy Orange, Empik Digital oraz Virtualo na budowę unikalnego serwisu wypożyczalni e-booków w systemie subskrypcyjnym – „Czytelnia Tu i Tam”. Projekt został uruchomiony dla klientów sieci Orange w lutym 2013 r.

Wyniki Grupy Empik ogólnie:

Plany firmy na 2013 rok, które dotyczą e-commerce:

  • Empik Publishing – Tworzenie kontentu na potrzeby sprzedaży w Empiku, E-commerce, Digital oraz Smyku; E-commerce
  • Empik.com – rozszerzenie oferty w zakresie kategorii nie-wydawniczych (art. papiernicze, podarunkowe, sportowe, kosmetyki, zabawki, ubrania) oraz rozwój kategorii lokalnych (np. podręczniki, podróże, bilety, używane gry i książki)
  • Smyk.com – uzyskanie wiodącej pozycji handlu zabawkami na rynku w Polsce
  • Rozwój online zagranicą: Turcja, Rosja, Niemcy

Źródło: informacje giełdowe

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę